Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: M2Pro reset knapp? Problem med backuper..

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    M2Pro reset knapp? Problem med backuper..

    Jag fick mitt messiah 2 pro idag och började lira lite lätt. Testade en backup på ett spel och det funkade fint. Testade en till backup, och fick svart skärm. Provade reseta/slå av på reset, men blev tvungen att bryta strömmen. Slog på PS2an igen och fick då genast problem med att starta backuper. Får den klassiska "insert psx/ps2 format disc" skärmen. Original-spel funkar fint.

    Så jag började rota runt i dessa forum lite efter en möjlig lösning... kom över FAQ delen rätt snabbt och hittade detta:

    Har man Messiah 2 PRO installerat:

    Stäng av din PS2 genom att trycka på reset i 2-3 sekunder.
    Starta din PS2 genom att trycka reset i c:a 2-3 sekunder (tills den blå lampan tänds)
    Nu kan du spela PS1 spel och se DVD-filmer...

    Skall man återgå till "PS2-läge" så måste man stänga av PS2:an helt (reset i 2-3 sekunder), det räcker inte med ett snabbt reset.

    Vill man stänga av Messiah 2 PRO helt så stänger man av PS2 med resetknappen intryckt 2-3 sekunder, sedan startar man med resetknappen intryckt tills den blå lampan tänds + 5 sekunder till.
    De linjer som är i bold funkar ej för mig. När jag väl slagit av min PS2a med hjälp av att hålla inne reset-knappen så kan jag endast slå på det genom att trycka på eject, ej reset. Bryter jag strömmen så funkar reset-knappen första gången endast, och bara genom att trycka på den (ej hålla inne).

    Lite besviken, verkar som att chippet helt blivit "avslaget" och jag inte kan få på det igen.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tillägg. Verkar som att ifall jag lämnar PS2an utan ström ett längre tag så fungerar den första backupen jag testar, men om jag rebootar etc så återgår den till samma läge igen...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bäst du ringer och pratar med våra tekniker under kontorstid. Det skall inte vara som du beskriver :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Uppdatering:

    Jag ringde er support, men enda lösningen de fann var att skicka upp en paketlapp till mig så de kunde få kika på den. Sen dess så har jag lyckats få fram ett ps1 spel och gjort en backup på det för att testa. När ps2-backuper slutade fungera testade jag med ps1-backupen som då fungerade utan problem.

    I slutändan så listade jag ut att om jag bara undviker att ställa ps2an i "standby"-läge så undviker jag ps1 läget helt och får då aldrig problem med ps2-backuper. Enda "felet" är då att jag inte kan gå tillbaks från ps1-läget till ps2-läget utan att låta den stå i 30+ min utan ström, men det anser jag vara ett så litet problem då jag inte lär spela ps1-spel särskilt ofta, så jag skippar att skicka ner den till er.

    Tack för hjälpen

Liknande diskussioner

  1. Knapp för DvDn fungerar inte
    By J15 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 13:16
  2. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  3. Problem med backuper!
    By Kimman in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-30, 17:44
  4. Problem med färg på backuper
    By danielr in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-06-05, 06:20
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •