Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fråga om Xbit installation?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Fråga om Xbit installation?

    Hej Min fråga kanske redan är besvarad jag har läst igenom men känner mig ändå väldigt nervös
    Jag vet exakt hur jag ska göra för att installera Xbit chippet utan att löda det eller nåt. Men grejen är att jag läste på precis lika mycket när jag skulle installera ett matrix chip. Det slutade så illa att jag skickade in xboxen som skrot till psxcare. Detta pga att jag hade försökt att installera och få kontakt så mkt att xboxen slutade funka utan chippet. nu har jag följande fråga

    1.Sitter detta chip bättre är det lättare att få kontakt eller är installationen lika oviss och helvetisk som med matrix chippet?

    mvh Dennis

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Designen är till skillnad från matrix anpassad även till de nya boxarna där LPC bussens hål inte är igenlödda från fabrik. Och den lilla d0 punktens stift är bättre. Men det är fortfarande alltid knepigt att få kontakt utan att behöva skrapa och greja. Jag rekommenderar verkligen att chipet monteras med lödpenna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  2. Kort fråga om Multi-X
    By MAGO in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-02, 18:09
  3. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46
  4. Fråga angående NEO 2.2!
    By link82 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 21:49
  5. Fråga om Killer
    By Andreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •