Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Lägga in Spel på Hårddisk

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0

Lägga in Spel på Hårddisk

Tjena , jag har ett chippat xbox me hårddisk och håller på att ladda ner lite spel som jag vill lägga in men de går inte , min förra xbox va de bara att bränna .iso filen i image på en skiva o sen lägga in den via dvd2xbox eller de där phxloader eller vad de heter , men när jag gör de nu så står de att den bara är 0.500 gb tillexempel fast jag bränt ut en .iso fil på 1,3 gb och den lagras inte ens på hårddisken och de går inte att lira från skivan heller : / jag bränner image till en dvd+rw har de någon betydelse ? förra krysslådan brände jag bara med dvd-r ?.....sen kan jag inte heller lägga in mitt köpta spel tony haws american wasteland för de är tydligen för långt spel namn ? måste ju gå att fixa på nått sätt ?

Tacksam för svar

mvh , macke
    Last edited by xbox_gamer; 2007-03-13 at 21:38.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Varför vill du bränna ut och sen lägga över från skiva??? Koppla upp boxen och för över spelen med Qwix / C-Xboxtool eller ftp ... Bra mycket smidigare ... Aldrig hört nån som använt din metod, lät lite stenålder "anno filetransfer"
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    hehe okej, men hur använder jag ett sånt program då ? äre samma sak som när man flyttar över annan data typ filmer, musik, bilder etc. via nätverket i xbmc ? och vart ska jag lägga spelen i såfall ?

jag måste ju göra på mitt stenålderssätt för att få in american wasteland iallefall, jag måste ju korta av namnet på nått sätt.....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Har du brännt ut det på skiva använder du DVD2XBOX
    Har du den som en ISO kan du även packa upp den & skicka samtidigt äver den till din xbox med C-Xboxtool ett kanon verktyg.
    Det är ett multiverktyg med en massa vertyg i sig.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    hej hej -..ja har lite problem ja med här..hur överför man spel från datorn till xbox..ja har bara en korsad nätverkskabel och inget mer?räcker det?hjälp snälla..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    du har ju svaret nedan/ovan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    men ja är lite trög...hehe ja skulle uppskattta om ni förklarade vad ja behöver och hur ja exakt gör...vore väldigt snällt?
    mvh amino

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    C-Xboxtool...........
    Har du den som en ISO kan det även packa upp den & skicka över samtidigt till din xbox ett kanon verktyg.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0

ok!!

ska ja koppla ena sidan av kabeln till xboxet och sen ena till datorn eller?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ja om du har en korsad kabel så gör du det

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    och sen ska ja ladda hem c xbox tool`?...är det färdigt och överföra då ?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    skaffa C-XboxTool, sätt in i din dator öppna EXE filen kolla lite i programmet så får du en uppfattning om dess förmåga

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0

kära nån..

jag tror ja du har fattat det hela fel... det är nämligen så att jag har gjort något sådant..hjälp mig lite med detaljerat är du snäll...exe?visst ja kan stoppa ena sidan av kabeln i datorn och den andra i xboxet...sen?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    När du har laddat ner C-XboxTool & packat uppp den i en katalog som du har döpt till C-XboxTool så ligger i den mappen filen C-XBox Tool.exe dubellklicka på den.
    När den är öppnad så till vänster har du 11 st flikar el vad man kallar dom för som öppnar div program.
    Så beroende på vad du vill göra så väljer du tex packa upp iso osv osv osv

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    ja rekommenderar flash fxp som ftp program. qwix och andra program är krångligare och fungerar inte lika bra. dock så e cxboxtool ett riktit bra program.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Jag använder Qwix allt bra med connection och så har fört över spel förr.. men What the fuck ?! Soldier Of Fortune 2 *spelet* .ISO hackar fast vid c.a31% why ?

Registrerade
    May 2007
    Från
    sweden
    Respekt
    0
    OM MAN HAR GLÖMT LÖSENORDET TILL XBOXEN ... jag hade xbox ..xbox innan jag byte men nu har jag glömt tacksam att få ett svar hur man kommer åt lösenordet igen .. melan xboxen och flashFXP .. när man lågar in där tack .... mvh zekoo

Liknande diskussioner

1. Hur lägger jag över äldre spel på DS:n?
    By campar in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 11:41
  2. Lägga in spel med Mac Osx?
    By m8rix4ever in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 23:45
  3. Spela spel från hårddisk
    By Lilleskutt69 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 15:09
  4. Lägga in xbox spel på pc och sedan föra över till xbox?
    By kaytee in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-07-14, 23:36
  5. Kan man lägga in spel via PC:n till HDAdvance?
    By hellohole in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-05-31, 17:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner