Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Funderar på att chippa

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Funderar på att chippa

Tjena!
    Jag har börjar fundera på att chippa min XBox, som jag har haft i mer än ett år nu. Det jag undrar över är om det finns några övergripande skillnader mellan chippen och hur bra det funkar utan en större hårddisk om man har DVD-brännare. Undrar även om Xbox-Live verkligen fungerar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    I daglig normal användning så fungerar alla chip lika bra. Det är mest när man klantar till en uppdatering av chipets bios som det börjar spela roll.

Det fungerar bra utan större hårddisk, men du kommer sätta i en iallafall efter ett tag.

XBOX LIVE fungerar, jag har inte hört några rapporter om att man börjat banna boxar av andra anledningar än att man råkat logga in med chipet aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    I daglig normal användning så fungerar alla chip lika bra. Det är mest när man klantar till en uppdatering av chipets bios som det börjar spela roll.

Det fungerar bra utan större hårddisk, men du kommer sätta i en iallafall efter ett tag.

XBOX LIVE fungerar, jag har inte hört några rapporter om att man börjat banna boxar av andra anledningar än att man råkat logga in med chipet aktivt.
    Även Alladin eller vad det hette, som bara hade stöd för 256k bios?

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Har kollat lite mer nu och X-B.I.T verkar riktigt, riktigt bra!
    Har lite frågor om det bara;
    - Är det så lätt att installera som det verkar, även om man har noll erfarenhet? Menar med Pogopin då alltså.
    - Om man nu har lyckats med installationen, vad gör man då? Installerar superdisc eller?
    - Om man köper chippet hos er för att ta hem o installera hemma, kan man då komma tillbaks senare om man vill ha det lött, och vad kostar det isf?
    Last edited by Zebbe; 2004-01-23 at 18:15.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag tänker aldrig påstå att det är lätt att få en pogopininstallation att fungera. Min erfarenhet är att det ofta är riktigt otekniska personer som lockas till pogopin eftersom dom inte känner sig tekniska nog att hantera en lödpenna....och då är man kanske inte lämpad att öppna en xbox över huvud taget :-)

Installation av superdisc är ett snabbt och smidigt sätt att på en gång få in alla vanliga program på xboxen.

600:- kostar monteringen av chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag tänker aldrig påstå att det är lätt att få en pogopininstallation att fungera. Min erfarenhet är att det ofta är riktigt otekniska personer som lockas till pogopin eftersom dom inte känner sig tekniska nog att hantera en lödpenna....och då är man kanske inte lämpad att öppna en xbox över huvud taget :-)

Installation av superdisc är ett snabbt och smidigt sätt att på en gång få in alla vanliga program på xboxen.

600:- kostar monteringen av chippet.
    Men om man kan komma tillbaks senare och få det monterat för 600 kr så är det ju lika bra och testa.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Zebbe
    Men om man kan komma tillbaks senare och få det monterat för 600 kr så är det ju lika bra och testa.
    Om du ändå bor nära butiken så låt oss montera det direkt så slipper du riskera din xbox. Eller vänta tills vi får in xenium nästa vecka och se om du gillar det chippet efter en demonstration. 1195:- inkl montering e ju inte så mycke å bråka om.

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Är det bara att komma in i butiken (helst City) när ni har det inne och för att få se en demonstration?

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 15:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  4. CHIPPA XB MED GARANTIN KVAR (fortsättning)
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 12:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner