Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: UDMA 100 IDE kabel istället för original IDE kabel?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21

    UDMA 100 IDE kabel istället för original IDE kabel?

    Nån som vet om det blir nån skillnad om man sätter dit en UDMA 100 IDE kabel istället för original IDE kabeln?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte orkat mäta skillnaden, men vi kör med UDMA 100 kabel och PC-DVDROM i xboxen vi använder för att "superdisca" stora hårddiskar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag har inte orkat mäta skillnaden, men vi kör med UDMA 100 kabel och PC-DVDROM i xboxen vi använder för att "superdisca" stora hårddiskar.
    Har du UDMA 100 kablar som har rätt längd mellan DVD & HDD inne i butiken(Ej kort mellan DVD & HDD)?Dom brukar vara rätt svåra att få tag på.
    Jag vill ej ha en som man vänder på för då e det ju ingen mening.Blåa måste ju sitta på mobo etc.Jag tänkte komma in på måndag,ska ju hämta X2.3 Lite manualen som jag glömde få med mig när jag fick det installerat av er i mellandagarna.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, det finns ingen x2lite manual.

    Ehh, spelar det roll hur man vänder kabeln, inte konstigt om jag inte märker skillnad då då :-) Vi tröck bara dit den för att den ändå låg och skräpade precis brevid boxen..
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ehh, det finns ingen x2lite manual.

    Ehh, spelar det roll hur man vänder kabeln, inte konstigt om jag inte märker skillnad då då :-) Vi tröck bara dit den för att den ändå låg och skräpade precis brevid boxen..
    Ja då märks det ingen skillnad om du vänder på kabeln.
    Ang manualen så ringde jag ju dig & du sa att du skulle lägga undan en åt mig.Vi pratade om blåa leds också,kommer du ihåg?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har bara installationsmanual till x2lite, ingen betjäningsmanual. Vi anser att behovet är ungefär lika stort som till en brödrost.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi har bara installationsmanual till x2lite, ingen betjäningsmanual. Vi anser att behovet är ungefär lika stort som till en brödrost.
    Ja det e installations manualen jag menar,den man brukar få med när man köper chipp av er.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Hur stor skillnad gör det då ungefär (%), Nijo?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ktd
    Hur stor skillnad gör det då ungefär (%), Nijo?
    Menar du med om man anv 100 kabel i XBox så är det det jag frågar från början i topicen.
    Menar du om man vänder kabeln fel så körs den bara UDMA 33.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Om man kör den rätt så klart!

    Tänkte att du hade testat nu...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ktd
    Om man kör den rätt så klart!

    Tänkte att du hade testat nu...
    Jag har ju ingen UATA 100 kabel med rätt längd.Ska köpa en i veckan som kommer.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Tala om hur det gick. Intressant att se...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ktd
    Tala om hur det gick. Intressant att se...
    Ja kan ju inte mäta med nånting.Men vad jag läst så kan det bli bättre överföringar med musik,spel etc om man tex ftp:ar men jag vet ju inte till 100%.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Det är inget annat än att vända den korrekt man bör tänka på? Funkar det att byta rakt av alltså? Inga specialare som med dvdrommen...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hankopanko
    Det är inget annat än att vända den korrekt man bör tänka på? Funkar det att byta rakt av alltså? Inga specialare som med dvdrommen...
    Det gäller att hitta en med rätt läng mellan DVD & HDD,dom vanliga e för korta.Jag tog & köpte en rundad 90cm & skalade av ytterhöljet.Den funkar ju med längd & så är den kopplad som den ska.
    Blå kontakt=Moderkort
    Grå=Slave(DVD)
    Svart=Primary(HDD)

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Blev det nån skillnad då?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ktd
    Blev det nån skillnad då?
    Jag vet ej,tror knappast det!

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det är lätt att testa ta en gammal xbox HD sätt i den i din PC (av nyare kaliber) med den IDE kabeln som sitter i xboxen (40-polig), så ser du att i bios står det ATA-33.
    Ta en 80-polig IDE kabel så får du fram HD rätta stöd ATA-100, men har du en 40-polig IDE kabel får du bara ATA-33 stöd.
    Det I/O i xboxen har bara stöd för ATA-33/66 där av 40-polig IDE kabel enligt tekspec.

Liknande diskussioner

  1. XBOX Original Advanced AV kabel
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 19:33
  2. SMB +hack(t.e.x. 007) är det framtiden istället för modchip.
    By Swampie in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 18:43
  3. Omflashning av original bios för Xbox v1.3
    By jme in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 19:23
  4. XBOX Kompatibla hårddiskar: UDMA ?
    By fixedwire in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 11:37
  5. RGB KABEL
    By baathen in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 19:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •