Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: bästa lasern ?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

bästa lasern ?

undra lite .... som vanligt när dom gör något med en konsol sänker pristet osv. så är det ju inte enbart för att dom har dragit ihop utvecklings kostnaderna utan att dom kastar in sämre saker i lådan ... så jag som äger en v4 ... som är andra utgåvan av pal. har fått en skit laser ... dom är ju kända för det från fabrik ... var ju även så här på ps oxo kom ju i tre varianter där den första utgåvan var den bästa bättre laser och nätdel. ... men nu till frågan vilken ver. har den bästa lasern? funderar ju på att köpa en ny när jag inte kan modda mitt eget ps2. men följer ps2:an samma bana som ps så betyder ju att dom nya maskinerna suger ganska hårt .... lr ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tvärtom, den första versionen av psx hade en laser som snabbt slets ner där läshuvudet åker fram å tillbaka, så att linsen snart lutade så mycket att man var tvungen att lägga apparaten upp & ner. Lasern satt även för nära nätdelen så att värmen från nätdelen orsakade problem.

Och av de PS2 vi sett så är de första v3 och v4 sämst. v5 och v7 är bra. v9 ska vara bäst på att läsa olika media, men vi har sett en den ps2 v9 där lasern inte varit speciellt bra kalibrerad utan behövt en liten justering för att fungera optimalt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    the guru has spoken tack för svaret ... bra att veta ... nu när man måste köpa sig en ny maskin

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    v9 kan ha problem altså?

Ok jag undrar bara en sak, vad för version är silver PS2'an?
    Är det en V9 för jag funderar på att skaffa en sån.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Hansi
    Tvärtom, den första versionen av psx hade en laser som snabbt slets ner där läshuvudet åker fram å tillbaka, så att linsen snart lutade så mycket att man var tvungen att lägga apparaten upp & ner. Lasern satt även för nära nätdelen så att värmen från nätdelen orsakade problem.

Och av de PS2 vi sett så är de första v3 och v4 sämst. v5 och v7 är bra. v9 ska vara bäst på att läsa olika media, men vi har sett en den ps2 v9 där lasern inte varit speciellt bra kalibrerad utan behövt en liten justering för att fungera optimalt.
    Vad kostar det att justera den Hansi?

Liknande diskussioner

1. Jakten på bästa cd-r skivan.
    By bjornsva in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 23:12
  2. Vilket är det bästa bioset?
    By nissen in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-09-08, 10:20
  3. problem med lasern....??
    By hoppsan in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-11-14, 15:29
  4. Bästa chip och program?