Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Frågor;

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Frågor;

    Har lite frågor om detta chip;
    - detta är billigare än både X2Pro och X-B.I.T men verkar nästan bättre, finns det någon hake?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det kan ju vara så att det innehåller billigare komponenter och på så sätt också blir billigare.
    T.ex. så innebär ju frånvaron av switchar att man slipper hela den kostnaden.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XBIT är dyrare eftersom det har POGO-pins. Det är samma pris som X-ecuter 2 PRO, antagligen för att det är 2M minne på xenium, men 1M minne + parallelport på PRO.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    XBIT är dyrare eftersom det har POGO-pins. Det är samma pris som X-ecuter 2 PRO, antagligen för att det är 2M minne på xenium, men 1M minne + parallelport på PRO.
    Ehh det har väl Xenium med(POGO).

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xenium har inte pogo.

    Pogo = fjädrande kontaktstift för lödfri anslutning.

    Xenium har "pinheader", dvs en stiftlist du löder fast i lpc-bussen och sedan trycker fast chippet på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Xenium har inte pogo.

    Pogo = fjädrande kontaktstift för lödfri anslutning.

    Xenium har "pinheader", dvs en stiftlist du löder fast i lpc-bussen och sedan trycker fast chippet på.
    Så var det,sorry.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Angry Xenium= skräp eller PSXCare= klantar??

    asså nu blir jag trött....!!
    Jag lämnade in min box för chippning i torsdags och hämtade den samma dag, och allt funkade jättebra tills fredag morgon då chippet inte startade längre. så jag åkte in till er och fick det fixat på lördagen. Jättebra tänkte jag nu funkar det! Men INTE då nu la det av igen, samma sak som sist. Chippet laddar inte utan det är bara MS Dash som kommer fram.
    Nu börjar jag bli lite trött på det här ska jag behöva åka in en 3e gång till er.
    Jag har ett Xenium chip, som jag inte tycker verkar funka nå bra jag vill hellre ha ett annat chip.I samma prisklass!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det spelar ingen roll vilket chip vi sätter i om vi klantar oss med monteringen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X
    By Madarab in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 20:13
  2. En massa Xbox frågor.
    By Magge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 21:43
  3. Superdisk 3.1 frågor, Nångon som kan?
    By ^XeN^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 13:51
  4. Newbie frågor...
    By GroGGmanneN.se in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-25, 12:33
  5. Frågor ang. Matrix - framtid, installation, switch m.m.
    By goldfish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-09, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •