Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nychippad Xecuter 2.3 Lite!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Nychippad Xecuter 2.3 Lite!

Efter installationen av chippet brännde jag in Superdisc 3.6 på en DVD-RW och stoppade i maskinen, tog bort biosskyddet och gick efter denna guide:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=8812

================================================== ========
    Om du råkat få tag på ett exemplar av Superdisc 3.x är det tråkigt enkelt att installera Evolution-X version 1.8.3752.

Börja med att starta xboxen med Superdisc 3.x

Om du har ett chip/flashat bios som går att uppgradera, gå in i menyn www.psxcare.com och välj "Flash Using XFLASH" eller "Flash Using EVO-X internal flasher" och uppgradera till den senaste version av X-ecuter 2 BIOS du hittar, alternativt EVO-X D.6. Bäst just nu är X-ecuter 2 4977.
    ================================================== ========

Jag valde där (som jag förstod det Flash Using XFLASH) och tog bioset som hette 4977 Blue (näst längst ner bland biosarna)

Men nu står boxen bara och blinkar rött/grönt på ejectknappen......

Vad kan ha hänt?
    Fel bios?

Blir snart riktigt förbannad.......

Tackar på förhand
    /Massau

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Din xbox var för ny för 4977, du skulle använt 4979
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Vad skall jag göra nu??
    Kan jag lösa det på egen hand eller måste jag skicka iväg chippet till någon som kan radera det eller d.y.l. ??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste skicka chippet till någon som klarar av att programmera om det, eller montera ett fungerande chip att starta på - för att sedan utan att stänga av xboxen byta till ditt chip och flasha om det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Oki!

Men jag har sett att det finns Xecuter 2 Lite Programmer....
    Vad tror ni om det?
    Har iallafall beställt en sådan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi väntar fortfarande på de x2lite proggare jag beställde för flera månader sedan :-(

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Var beställde du dom programmerarna ??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Från en av de chipdistributörer vi beställer våra chip från...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Ok, då är det nog inte från samma ställe.....
    Trodde att man skulle få vänta länge nu, men det kanske man får ändå

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du måste skicka chippet till någon som klarar av att programmera om det, eller montera ett fungerande chip att starta på - för att sedan utan att stänga av xboxen byta till ditt chip och flasha om det.
    Damn, you're soo good again!!!

Man tackar för detta tips, då det räddade sönernas södagskväll efter att farsan klantade till det med uppdatering av bioset i ett Aladdin Advance!! Vi trixade då givetvis lite med att flytta över chipet till den andra boxen som funkade!!

Mvh
    Sidar

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 22:34
  2. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 16:53
  3. Xecuter LITE 2.3B VS PRO 2.3
    By tazz in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 15:13
  4. Matrix -> Xecuter Lite Hansi