Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Köra xbox spel på xbox från pc?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Köra xbox spel på xbox från pc?

    Tjenare! Undrar ifall det är möjligt att spela xbox spel på sin xbox, från sin hårddisk i datorn. Om detta är möjligt skulle jag uppskatta att någon skrev hur det går till, eller gav en länk till en guide som beskriver detta.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av smajjl
    Tjenare! Undrar ifall det är möjligt att spela xbox spel på sin xbox, från sin hårddisk i datorn. Om detta är möjligt skulle jag uppskatta att någon skrev hur det går till, eller gav en länk till en guide som beskriver detta.
    Nej det är inte möjligt, och nästa gång använd SÖK/läs FAQ´n innan du postar,dom flesta här har tröttnat på att svara på samma frågor 10 gånger om dagen.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Jo då

    Det går visst.....jag har gjort det flera ggr hos vänner, men jag har inte styrt up det så hos mig själv ännu

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Då det går att streama Musik,filmer osv Från Pc-xbox borde spel också gå att streama, dock kanske ingen gjort ett sådant program då det går att bränna/lägga in spelen på xboxens hårddisk vilket är mycket bättre sätt..
    Xbox v 1.3
    X-bit , 120 gb hårddisk , Vit.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    bränna/lägga in spelen på xboxens hårddisk vilket är mycket bättre sätt..
    inte om man har orginaldisken och inte har råd att skaffa ny hdd / DVD brännare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Exakt det som är mitt problem...det känns onödigt att köpa en hdd till xboxen och en till datorn. Därför undrar jag om det finns något program för att streama spel från datorns hdd.

    Dessutom har jag hört att man inte skulle kunna köra live med en annan hdd än den som är original, stämmer detta?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Dessutom har jag hört att man inte skulle kunna köra live med en annan hdd än den som är original, stämmer detta?

    stämmer inte.......

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av smajjl
    Exakt det som är mitt problem...det känns onödigt att köpa en hdd till xboxen och en till datorn. Därför undrar jag om det finns något program för att streama spel från datorns hdd.

    Dessutom har jag hört att man inte skulle kunna köra live med en annan hdd än den som är original, stämmer detta?
    Problemet är att xboxen inte fungerar som en PC.
    En PC använder normalt ett operativsystem (Linux, Windows osv) som tillåter flera program att vara igång och dela på gemensama resurser som t.ex. nätverk.

    En XBOX kör bara ett program i taget. Så fort du startar ett spel så försvinner din dashboard/ftp-server osv.

    Spelen är utvecklade för att fungera under dessa förutsättningar, och behöver alltså inte ta hänsyn till att det kanske körs andra program samtidigt som slåss om tillgängligt minne osv.

    För att spelen skall kunna laddas från en server måste man ha ett bios eller minnesresident programvara som styr om alla hårddiskanrop via nätverket. Det är inte omöjligt att utföra, men ingen har gjort det som krävs. Och det blir svårt att få det att fungera med ALLA spel då det blir mindre minne över till spelet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Spel från PC till Xbox - nybörjare
    By Versace in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 08:47
  4. FTPa spel från Xbox > PC > Xbox
    By Jonten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:53
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •