Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Lite problem med X.B.I.T.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Lite problem med X.B.I.T.

Jag är en total newbie på detta, köpte min xbox för en månad sen och fick min X.B.I.T. förra veckan så jag saknar nog en del kunskaper, har dock försökt läsa på ordentligt men jag går dessvärre bet :/

Har installerat X.B.I.T. i min Xbox, utan större bekymmer, dock så hade jag lite problem men att utröna vilken version av Xbox jag har men det verkar vara en 1.4 enligt alla guider och listor jag gått efter. Har lött kablarna och skippat pogopinsen

Jag har flashat bios (tabell 4, 1024x1, 512x1, 256x2) och laddat in:
    X2_4977 - ALL XBOX - blue - 1024k.bin
    EvoX D.6 - ALL XBOX - 512K.bin
    EvoX D.6 - ALL XBOX - 256K.bin
    X2_4977 - ALL XBOX - 256K.bin

Bara för att vara säker att nån funkar hehe, har testat att ställa switcharna för bios 1, 2, 3 och 4 men samma resultat enligt nedan...

Det som händer är följande: Så fort jag aktiverar chipet (Stelthmode off) så startar xboxen inte, den verkar läsa 2 ggr från dvd eller nått och sen efter det så blinkar lampan grönt-rött och inget händer

Kopplar jag däremot så att Stealthmode är på (dipswitch 4 i on läge) så startar xboxen som vanligt. Jag har kontrollerat alla lödningar och mätt upp dem och allt ser bra ut vad jag kan se, any ideas?

Jag har en dvd+rw med superdisc 3.7 men tyvärr en Thomson DVD, kommer dock att få låna en samsung DVD inom kort, men nog ska väl boxen kunna starta när man flashat in bios i X.B.I.T. och STM = off ? Eller har jag fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan inte gå och hämta biosar på tekniska museet och tro att dom fungerar på en sprillans xbox. Evox-X minst M7 och x-ecuter 2 minst 4979 måste du ha.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    hehe, ok nu har jag hämtat hem 4981 och det fungerar bara finfint, man tackar för rådet! Men som sagt, är man n00b så...shit happens

cheers

Liknande diskussioner

1. Problem med Executer 2.3 Lite och en XBOX från 2003-10-06
    By rtnn in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 16:49
  2. Problem med installation av Executer 2.2 Lite Plus!! Hjälp
    By unia in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-09-05, 12:53
  3. Hjälp med xbox executer 2 lite problem
    By adbchsu in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 11:09
  4. Boota med AR2 och NEO 2.2..lite problem.
    By wmadoss in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-08-29, 23:27
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner