Jag är en total newbie på detta, köpte min xbox för en månad sen och fick min X.B.I.T. förra veckan så jag saknar nog en del kunskaper, har dock försökt läsa på ordentligt men jag går dessvärre bet :/
Har installerat X.B.I.T. i min Xbox, utan större bekymmer, dock så hade jag lite problem men att utröna vilken version av Xbox jag har men det verkar vara en 1.4 enligt alla guider och listor jag gått efter. Har lött kablarna och skippat pogopinsen
Jag har flashat bios (tabell 4, 1024x1, 512x1, 256x2) och laddat in:
X2_4977 - ALL XBOX - blue - 1024k.bin
EvoX D.6 - ALL XBOX - 512K.bin
EvoX D.6 - ALL XBOX - 256K.bin
X2_4977 - ALL XBOX - 256K.bin
Bara för att vara säker att nån funkar hehe, har testat att ställa switcharna för bios 1, 2, 3 och 4 men samma resultat enligt nedan...
Det som händer är följande: Så fort jag aktiverar chipet (Stelthmode off) så startar xboxen inte, den verkar läsa 2 ggr från dvd eller nått och sen efter det så blinkar lampan grönt-rött och inget händer
Kopplar jag däremot så att Stealthmode är på (dipswitch 4 i on läge) så startar xboxen som vanligt. Jag har kontrollerat alla lödningar och mätt upp dem och allt ser bra ut vad jag kan se, any ideas?
Jag har en dvd+rw med superdisc 3.7 men tyvärr en Thomson DVD, kommer dock att få låna en samsung DVD inom kort, men nog ska väl boxen kunna starta när man flashat in bios i X.B.I.T. och STM = off ? Eller har jag fel?
Bookmarks