Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Längd på komponent kabel? (High Definition AV pack)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Längd på komponent kabel? (High Definition AV pack)

    Hej!

    Jag vill kunna koppla min XBOX till projektorn, och har förstått att man då skall använda komponent kabel. Ser att PSXCARE säljer "High Definition AV pack (original)" som alltså är en komponent kabel. (direktlänk här).

    Nu undrar jag hur lång denna kabel är?
    Jag har 10 m till projektorn, och om denna kabel är för kort, vart ska jag då vända mig för att få den längden jag behöver?

    Ha det fint!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HD packet består av en "modul" som kopplas till xboxen. Den modulen har 3st rca honor för komponentvideo, 2st rca-honor för analog stereo samt en hona för optisk digitalkabel.

    I paketet ingår även c:a 2 meter långa rca komponentvideokablar. Dessa har du ingen användning för, istället köper du 3st 10 meter långa vanliga videokablar, eller en 10 meter lång komponentvideokabel (som helt enkelt är 3 videokablar i en kabel).

    Jag har endast separata 10 meters videokablar i sortimentet. Dom kostar 300:-/st eller 3st för 750:-. Jag har inte lagt upp alla kablar i webshoppen, så du får maila eller ringa om du vill beställa dessa av mig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Är inte riktigt hemma på detta med kablage, så om du kunde förklara lite närmare på ett lättförståerligt vis så skulle jag vara evigt tacksam.

    Som jag förstått det -> videokabel (komponent) mellan XBOX och projektor.
    Sedan 2 st RCA kablar (left/right) via XBOX till förstärkare?

    Totalt blir detta => 3 st kablar, i samma kabelstrumpa.

    Om denna teori stämmer, så behöver jag 10 m av komponentkabeln, och mindre än 1 meter av RCA kablarna, då förstärkaren och XBOXEN står intill varandra.

    Kan någon kommentera detta.
    MVH
    Dealon

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En komponentvideokabel är samma sak som tre vanliga videokablar. Antingen i samma kabelstrumpa, eller så kör man tre helt separata videokablar. Det är bara alternativet med tre helt separata kablar jag kan erbjuda just nu, men ett snabbt telefonsamtal till en kabeldistributör är nog allt som behövs för att få in den andra varianten.

    Så, snabbt svar: 3x10meter videokabel 750:-
    Du kan använda de medföljande kablarna till förstärkaren. Men allvarligt talat, har du inte en hembioförstärkare? Isåfall så är det 1 meter optisk digitalkabel du behöver, kostar c:a 200:- beroende på hur påkostade kontakter det skall vara på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    1: Skall det vara Toslink?
    2: Det finns 3/4 RCA. Skillnader, och vad skall jag välja?
    3: Skall det vara RCA kontakter i båda ändorna?
    4: Kommer det att fungera med denna optiska kabel?
    5: Kommer det att fungera med denna komponent kabel?
    6: Om vi antar att jag köper de kablar jag nämnt ovan, behöver jag fortfarande erat HD AV PACK?
    7: Kommer jag märka en stor skillnad mellan komponent och s-vhs?

    Ha det fint, och tack för den snabba responsen. Uppskattas verkligen då man desto snarare kan lägga in den eventuella beställningen.

    MVH
    Dealon

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja, det är Toslink
    2: 3 borde ju räcka, se till att det är 3st videokablar i den
    3: Åtminstonde i "xboxens" sida, andra änden beror ju på din projektor. De flesta har väl rca där också, men det finns även projektorer som vill ha bnc.
    4: Ja
    5: Ja, perfekt. Jag får ta in den i mitt sortiment också tror jag, mycket smidigare än tre separata videokablar även om det finns fördelar med separata kablar (bättre skärmning)
    6: Ja
    7: Ja, när du aktiverar HD standard (480P, 720P t.ex.) i de spel som stöder detta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    1. hmm hur vet man om spelet stöder HD?

    2. men kan väl fortfarande anv. komponent även om man kör ett spel i pal eller?

    3. vilket är bäst att förlänga bild kablarna eller den optiska ljudkablen ?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    hur som helst blev bilden kannon bra
    men får inte liv i ljudet köpte en 10 m toslink o pluggade i där jag kört optiskt från min dvd spelare men inte ett knyst

    e de en inställning i x boxen som måste göras
    tacksam för svar ASAP

    måste spela känlan blev helt annat nu när bilden blev knivskarp

    ps de e high def av pack jag anv

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Optiska kabeln är nog för lång eller för billig kvalitet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    så lång o billig va den inte
    dom kan väl inte sälja en kabel som inte funkar menar jag

    http://www.clicktronic.de/index1024.htm

    en HC 302-1000

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    10 meter är mycket långt för en toslink, speciellt om inte alla komponenter i kedjan är av högsta kvalitet. Jag tror att de optiska utgångarna på xboxtillbehör har svårt att orka. Ju bättre kvalitet på kabeln desto större chans.

    Vi har testat PS2r som vägrat fungera med 5 meter optisk kabel t.ex.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok du hade nog rätt märkligt som fan
    Får bli att förlänga komponent kablarna istället då försämrar de bilden mycket eller ??

    funkar det över huvudtaget ?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 100
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 16:55
  2. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 08:31
  3. GTA DOUBLE PACK Xbox: Problems
    By Vanderian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 08:59
  4. More about Xbox Sega Pack!
    By BabyFace in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 13:25
  5. RGB KABEL
    By baathen in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 19:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •