Finns det något sätt att kolla på dvdr, alltså .img utan att bränna ner dem på skiva? .bin funkar ju (cd-r) och detta borde vara ett liknande problem. Jag vet att det inte funkar i xbmp. Om det inte funkar idag i xbmc, ligger det i todo listan?
Finns det något sätt att kolla på dvdr, alltså .img utan att bränna ner dem på skiva? .bin funkar ju (cd-r) och detta borde vara ett liknande problem. Jag vet att det inte funkar i xbmp. Om det inte funkar idag i xbmc, ligger det i todo listan?
Kolla nyaste info filen för xbmc, där står det:Original inlägg av MartinB
11-01-04 fixed: Files over 2gb in size can now be accessed via SMB (so you can stream those 4.5gig DVDR .img files)
Någon som provat detta och fått det att fungera?
Funkar hur bra som helst...
Ktd: går det att streama dvdr img från relax? Jag har inte satt upp någon fungerande samba.Original inlägg av ktd
Jag har försökt men fick inte till det, kanske gjorde jag något fel?
Vet inte. Kör inte RelaX... Jag kör smb i Windows miljö... Då behövs inget annat än att dela ut den mapp man vill streama ifrån...
Samba är väl bara om du kör Linux tror jag...
Hurfunkar det då KTD??
Får du upp menyer, subtitels osv osv??
Nä, du kan bara se filmen rakt av än så länge.Original inlägg av Jonten
Sitter och försöker få detta att funka!!! Har XBMC daterad 20/5-04 och den funkar helt ok med att streama t.ex. DivXer via SMB-shares.. men när jag försöker starta IMG-filen från XBMC så händer ingenting !!
Skall IMG filen mappas upp först via någon deamon i PCn LR skall man bara kunna köra IMG-filen rakt av ?
Har 100Mbit mellan PC och XBox.. lagt IMG filen i min DivX-share och försöker starta den från Mina Filmer i XBMC på samma sätt man startar en DivX....
Rakt av, vissa img filer har den problem att köra men typ 95% fungera
Bookmarks