Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spel låser sig

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Spel låser sig

Här kommer en "min kompis har problem" fråga ;> men i mitt fall så är det faktiskt sant, polaren har problem men inget internet. så det så...

han har en nymoddad xbox med 160gb disk (osäker på chip), bios 4979 och senaste evo-x dashboard.

När han ska spela FIFA2004, NHL2004, Links2004 (ev. andra spel) så fungerar det bra till en början men efter, som det verkar, en slumpmässig tid så fryser hela boxen så att man måste starta om den med strömknappen. IGR är avstängt och spelen fungerar bra på en annan xbox. Datum & tid är oxå korrekt inställt.

Något tips på vad som kan ställa till detta?
    Antagligen har frågan ställts tidigare men jag har inte hittat något relevant svar i forumet.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Prova flasha om xboxen med samma bios som det nu har. Fifa 2004 hade brorsan exakt samma problem med som din kompis. Det startade bra men låste sig efter ett tag. Till slut startade spelet inte överhuvudtaget. Han flashade om xboxen med 4979.06 bioset som xboxen redan var flashad med och sen fungerade spelet bra igen. Han har inte haft nå problem med spelet sen dess. Verkar konstigt men det fungerade. Har provat samma sak själv när need for speed underground inte ville igång. Jag flashade om med exakt samma bios som jag redan hade och sen fungerade det bra igen. Vet ej om det kan bli nåt fel på bioset på xboxen. Men det verkar ju som det. Jävligt konstigt fel tycker jag själv. Jag har ett x-ecuter 2.2 Lite chip och brorsan har ett x-ecuter 2.0 lite chip.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Men hur flashar man om en xbox? jag har precis köpt en med 250 gig osv...och jag har vissa spel som fungerade bra i början men nu vill dem inte starta!!! mvh

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Zebran
    Men hur flashar man om en xbox? jag har precis köpt en med 250 gig osv...och jag har vissa spel som fungerade bra i början men nu vill dem inte starta!!! mvh
    Börja med att söka på forumet så kommer du nog finna trådar om hur man flashar. Kolla också i guiden Hansi gjort:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Liknande diskussioner

1. Varför hänger sig många spel vid intro?
    By edrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 12:54
  2. boxen låser sig med nätverkskabel inkopplad
    By LiMit in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 16:40
  3. Uppstarten och programstart låser sig??? HJÄLP!!!
    By Chatte in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 23:20
  4. vilka spel rör det sig om?
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-27, 14:34
  5. min pc låser sig vid inkoppling av x-boxen
    By miKey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-17, 13:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner