Jag fick hem en xbox chippad med xbit i förra veckan och har inte hunnit samla på min speciellt mycket kunskaper ännu och har därför några frågor angående olika bios:ar.
1. För det första undrar jag hur man kan se vilket bios man har inne på xboxen för tillfället samt om man kan se om det finns fler än ett installerat?
2. Finns det flera bios installerat på chippet/xboxen ska man ju kunna switcha mellan dessa med hjälp av den externa switchen som xbit har och det är detta jag undrar hur man gör?
3. Jag undrar även om man behöver göra något särskilt om man ska lägga in ett nytt eller byta bios på xbox:en, är det bara att skriva över eller hur fungerar det? Man behöver väl inte ta någon backup innan man flashar (finns väl ingen risk att allt försvinner från xbox:en vid installation av bios på ett xbit.?)
4. Om man vill ha två bios på xbox:en och vill kunna switcha mellan dessa, vilka bör man välja, vilka är bäst?
Nu blev det många frågor efter varandra men jag försökte att inte skriva ner för mycket. All hjälp är varmt välkommen, jag behöver verkligen få koll på detta område.
Tack på förhand!
Bookmarks