Jag har problem med min Kawa-X emu (cps1,cps2 & Neo-Geo). cps1 & cps2 funkar utmärkt men Neo Geo roms går ej att få igång. Det blir Error och det står att 000-LO.LO inte kan hittas.
Snälla Hjälp!
Jag har problem med min Kawa-X emu (cps1,cps2 & Neo-Geo). cps1 & cps2 funkar utmärkt men Neo Geo roms går ej att få igång. Det blir Error och det står att 000-LO.LO inte kan hittas.
Snälla Hjälp!
Bytte ut bios och då funkade det!
Jag tror att jag vet hur du ska göra =) Prova att ta bort rompath.ini.
Det funkade för mig.
I Rompath.ini står fel sökväg, har tänkt kolla vad som händer (trots att allt funkar bara test liksom) om jag ställer in rätt sökväg. Har även läst på andra forum och det ska vara precis som du säger att modifierade xboxar kräver att man tar bort den rompath.ini. Konstigt dock att en del roms funkade ändå. Antar att det funkade för att jag lade neogeo.zip i romfoldern fast jag vet inte, tack för tipset!
Det är egentligen bara själva bios-paketet (neo-geo.zip) som spelar störst roll. Det finns typ flera olika bios-paket och de skiljer sig mycket, finns en som är speciellt bra för Kawa-X och det kan vara krångligt att hitta den. Sen kan vissa spel vara krypterade och såna som är rippade till .bin-filer, vet inte vad som händer om man döper om de till rätta formatet (för Kawa X) .rom, Kawa-X är lite tjurig vad gäller vissa .bin-filer har jag märkt
en sak till : själva rompatch.ini kan man behålla för att sökvägen (D/romfolder eller något) D står för mappen Kawa X inte något annat, så man behöver tydligen inte ändra sökväg![]()
Bookmarks