Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Fel-flashat BIOS ? Hur fixa ?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Fel-flashat BIOS ? Hur fixa ?

Jag har just lött in X2 Lite 2,3b vilket verkar ha gått bra.
    Sedan brände jag en skiva med 4980_06 (256kb) med Bios Manager V2 på Bank 1 och 2, dvs 512kb + en Dummyfile på 100Mb. När det var klart så fick jag vid uppstart Error 13, så jag provade att bränna en ny skiva med 4981_06 på alla Bank´ar, dvs 1024kb men det blev ingen skillnad.
    Jag får vid uppstart X-box splashen med texten Executor2 under så något har iallafall hänt.
    Maskinen är helt ny och med orginal 8Gb HDD, som jag inte lagt ner någonting på och den går att spela på.
    Hur får jag igång någon annan Dashboard så jag kan spela kopierat, hantera hårddisken, spela DVD osv ?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Spela bacupper kan du göra men Dashbords och apps måste installeras, läs faq´n och sök lite i forumet så ska du se att det löser sig.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Rätt flashat med andra ord !?

Tack för svar Droopy, det verkar som jag flashat rätt men att jag måste lägga ner en drös med Apps på hårddisken för att få de funktioner jag letar efter. Tyvärr är jag bättre på HW än SW men jag blir nog tvungen att läsa på hur man FTP´ar över filer till XBOX HD´n iallafall. Om jag inte lyckas så verkar det ändå som om jag kan köra Appsen direkt från en skiva också, eller hur ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Leta reda på superdisc 3.7rc8, den gör allt åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Fel på Xecuter2 Bios manager 1.1
    By LinX in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 15:07
  2. Hur flasha tillbaka till org bios
    By Gooldie in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 10:18
  3. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41
  4. Frågor om flashat original BIOS
    By wait4me in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 21:00