Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Lägga in ett nytt Hårddisk!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Post Lägga in ett nytt Hårddisk!

Hej!

Jag har nyligen köpt en xbox som är chippat med en chip som heter X-ecuter 2.3B Lite. Så nu vill jag veta hur jag ska gå tillväga när jag ska byta hårdisk. Den är på 120 GB och undrar också på var man kan få tag på Filen superdisc...Har hittat flera men de är så stora att de inte får plats i en cd-rw och samt vet jag inte hur man kan öppna en iso fil så att man kan radera det som är onödigt o isåfall vilket är det man kan ta bort?

MVH SWAT

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg Hansi skrivit - försök hitta på en fråga han inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Det har jag gjort efter att jag hade skrivit

Citat Original inlägg av craze
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg Hansi skrivit - försök hitta på en fråga han inte svarat på redan...

Förlåt..hann inte läsa det innan.Märkte det efter att jag hade skrivit det..Men det är en fråga som jag märker att ingen vågar svara på och det är när det gäller var man kan få tag på filen superdisc 3.7

MVH SWAT

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Det finns annars något som heter EvolutionX Administrator. Installerade min hdd med det... otroligt smidigt. Valde "Prepare New HDD" och sen ok. Sen stod en en liten stund och sen vart det klart. Man kan även ändra lite i det så man får in exakt de program man vill från början. Det den gör är att den formatterar och allt för att sen kopierna in några kataloger. MS Dash ligger inte där men det ordnar man enkelt själv innan man bränner skivan från backupen som man förhoppningsvis tagit.
    Finns på #xbins på efnet. Tror superdisc finns på "superdisc.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gilgo
    Det finns annars något som heter EvolutionX Administrator. Installerade min hdd med det... otroligt smidigt. Valde "Prepare New HDD" och sen ok. Sen stod en en liten stund och sen vart det klart. Man kan även ändra lite i det så man får in exakt de program man vill från början. Det den gör är att den formatterar och allt för att sen kopierna in några kataloger. MS Dash ligger inte där men det ordnar man enkelt själv innan man bränner skivan från backupen som man förhoppningsvis tagit.
    Finns på #xbins på efnet. Tror superdisc finns på "superdisc.

Förstod ej riktigt vad du menade med var man hmtar superdisck ifrån.Betalar gärna för att få en fungerande dvd skiva med superdisc innehåll

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Ladda ner mIRC från www.mirc.com... anslut sen till nån lämplig efnet server och ta dig in på #xbins eller #superdisc.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Om du vill ha in en sådan bootdisk på t.ex. en CD-RW kan jag rekommendera Slayers evox installer. Instruktioner om den samt hur du får tag på den finns här:
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...&f=16&t=117478

Denna är ungefär samma sak som superdisk, fast gjord av någon annan, så applikationer BIOS mm kan ju skilja lite. Men den fungerar alldeles utmärkt för att preppa en ny HD! Den kan även återställa en disk i originalskick med MSdashboard och allt.

Liknande diskussioner

1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Lägga till nytt i Evox huvudmenyu?
    By boobytrap in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 22:27
  3. Är sugen på ett nytt spel
    By g0x in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 18:15
  4. Ännu ett nytt Ps2-chip..
    By crille30 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP