Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kan inte stänga CD-släden!!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Kan inte stänga CD-släden!!

Vad har nu hänt då? Helt plötsligt kan jag inte stänga CD-släden. Den går
    bara in en liten bit, sedan är det stopp. Precis som om det satt något i vägen.
    Har den kommit ur sitt läge, eller vad kan ha hänt? Och, framför allt, vad gör
    jag åt det?????

Tacksam för alla tips!!!!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    använderdu dig av slidecard eller liknande? har du modchip? cd släden kan hoppa ur led när man utför/knife/cogswap/slidecard tricket. om du redan har brutit garanti sigillet så är det bara att öppna och fixa det. inte svårt.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Hej, Lynx!

Du har alldeles rätt, jag använder slidecard!
    Jag har inte öppnat konsolen, sigillet är alltså inte brutet, och det vore ju
    väldigt bra om jag inte behöver göra det. Vad tror du om möjligheten att
    fixa till det ändå?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lionking61
    Hej, Lynx!

Du har alldeles rätt, jag använder slidecard!
    Jag har inte öppnat konsolen, sigillet är alltså inte brutet, och det vore ju
    väldigt bra om jag inte behöver göra det. Vad tror du om möjligheten att
    fixa till det ändå?
    aj, det kan bli lite problem med det, du kan ju fösköka att rätta till det genom att jucka på släden, det är en vit pigg som ska in på ett spår på slädens högra sida, (titta under släden så ser du spåret). När det hände mig så var sigillet redan brutet. prova att använd slide kortet så att piggen hamnar rätt.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Tack igen!
    Det verkar knepigt!! Jag tror jag måste öppna den, men det är iofs inte hela
    världen. Av ditt första svar verkar det som att detta skulle kunna hända fler
    gånger, och då är det lika bra att ha den öppen

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    En följdfråga, förresten.....

Är det mycket som skall skruvas isär för att komma åt att leda in släden på
    rätt spår igen? Jag hatar verkligen att skruva isär tekniska prylar. Det brukar
    bli skruvar över

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Utnyttja garantin om du har kvar någon, istället för att tappa garantin för gott genom att ta bort garantisigillet. Du får givetvis blåljuga om varför din PS2 beter sig som den gör.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Du har givetvis rätt, men jag har knäckt framdelen på cd-luckan, så det kan
    jag nog glömma vid närmare eftertanke.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    har du kvar den så kan du ju limma fast den.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx
    har du kvar den så kan du ju limma fast den.
    om du fortfarande vill öppna denså skruvar du upp skruvarna på baksidan, vänder på ps2an och lyfter försiktigt av den övre delen. AKTA kabeln som går mellan reset/ejekt knapparna och ps2an, den är skör (inte överdrivet men tänk på d iaf). Nu borde du se en grov hård plast som är fastskruvad över cd enheten, står säkert något om laser produkt eller annat (var längesedan jag skruvade i min ps2a), skruva av den. nu kan du se cd linsen och cd släden.
    tror det sitter två små skruvar som håller fast cd släden, du kanske måste skruva av dom för att få på cd släden igen. sen skruvar du ihop den igen.

Men kolla först och se ifall du kan få d på garantin. Å adra sidan så är kanske inte risken så stor att du kommer att behöva garantin men man vet aldrig.

Detta är så som jag minns att det såg ut när jag öppnade min maskin, jag kan minnas fel.

Liknande diskussioner

1. Kan inte bränna...
    By Makaveli in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:33
  2. Kan inte stänga av mitt 2.3b!
    By Jisc in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 17:59
  3. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 14:12
  4. Hjälp! kan inte skriva till Xbox, kan bara läsa-FTP
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara