Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Generell felsökning!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Generell felsökning!

    Ursäkta mina frågor,men...jag får inte x.b.i.t chippet att funka men det blir olika fel vi omlödning.
    Den ena gången struntar maskinen i chippet för att efter omlödning starta två gånger och blinkar sedan rött/grönt och ingen bild...........
    Det går att flasha hur bra som helst dioden lyser grönt och fint men som sagt.
    Så min fråga är... i läget där chippet hoppas över vad kan det vara för fel jag tror att lödpunkten för D0 förändrades till gången efter när den leker julgransbelysning.Bios ellr dålig lödning
    Bios m7 och 4981 och jag har fattat detta med biosbankar.......

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du lött med kablar?

    Idag upptäckte vi att drosseln som sitter i ena hörnet av moderkortet, ungefär mellan lpc-bussen och handkontrollsportarna, det är en svart ring med tjock koppartråd lindad runt, stör ut chippet om man monterar med kablar och kablarna hamnar för nära - vilket dom gärna gör då den sitter precis där kablarna hamnar "naturligt" om man inte kortat ner dom.

    Jag tog några kort, men dom ligger kvar i kameran nere i butiken så jag kommer inte åt dom här hemmifrån.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Felsökning?
    By Frallan in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 22:11
  2. Felsökning
    By MrWest in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 21:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •