Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: xbit - pogopin problem

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Respekt
    0

xbit - pogopin problem

tjenare!
    Har installerat mitt xbit chip med pogopin på min xbox (antingen 1.0 eller 1.1). Tyckte att installationen gick bra osv. Enda problemet är att jag inte vet om det fungerar och det skulle jag gärna vela veta (så jag kan fixa det om det inte funkar) innan jag får tag på superdisc, så det bara är att köra igång då jag får den.

Då jag startar med switch 4 på och de andra så att chipet ska boota från den bios jag installerat (x2 4981.06) så lyser chipet grönt, men det är ingen skillnad från då jag bootar utan chipet på? Är det något som är fel och i så fall vad? Om något är fel, hur ska jag då lösa detta med hjälp av pogopin(klarar definitivt inte av att löda)?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lek lite med xbtool så att x:et vid uppstart blir t.ex. blått istället för grönt så ser du när chippet fungerar. Det brukar stå "x-ecuter 2" istället för "microsoft" under krysset också...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och switch 4 skall väl vara OFF för att chippet skall starta?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Respekt
    0
    Har 4an på off... och om det INTE står xecuter2 (står microsoft), funkar det ínte då eller finns det en möjlighet att det funkar? Har läst att det kanske funkar om man tar bort plattan (spacer), stämmer det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Av någon konstig anledning använder vi alltid lödpenna när vi monterar chip i xbox, så jag har inte så mycket råd att komma med till ni som fegar på med pogopins :-)

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Respekt
    0
    Allt löste sig tillslut... Felet var att chipet inte hade kontakt med lpc bussen, vilken jag blev tvungen att rengöra med aceton (detsamma gjorde jag även med d0). Efter detta skruvade jag fast chipet igen (var noga med att passa in den lilla spetsiga grejjen i d0, samt kolla att chipet satt rätt med hjälp av "control points") och denna gång använde jag mig av den lilla brickan (spacer), som jag placerade under chipet och sedan skruvade åt ordentligt. Slutet gott allting gott!

Liknande diskussioner

1. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 15:04
  2. xbit problem
    By Taxam in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 15:12
  3. xbit installations problem
    By mace_capri in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 09:33
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X