Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vilka program kan deletas ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Vilka program kan deletas ?

    Köpte det moddade Evolution-X M7 paketet från psxcare ..

    Enligt beskrivningen ska man få en "XBOX standard hårddisk (8-20GB)" till den ... har dock ingen aningen om vart jag kollar hur stor HDn är ...

    Hur som helst .. min e: är fullproppad med spel, program osv redan när jag fick den .. va väl runt 1-2 gig ledigt då jag fick den ... tog bort spel mappen och fick då runt 5 gig ledigt iaf ... känns som jag bör kunna deleta en hel del annat också för att få mer plats ledigt och lägga in sånt jag iaf kommer använda ..

    så frågan är vilka program i "apps" mappen man kan deleta som inte behövs ? Vet inte riktigt vad alla gör men en sak är säker ... jag lär inte ha användning för dom allihop ... nu kanske inte programmen tar upp så mycket plats så man tjänar nått på att ta bort dom men jag vore ändå taksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Vilka du behöver är ju lite avhängigt på vilka du använder ?
    Sedan om du fick en Xbox med orginal disk så är det endast 8 gb partitionerat.. så 5 gb är nog rätt bra ändå...

    Misstänker du att du har en större disk i boxen (10-20gb) kan du installera om Superdisc med valet large drive.. du får då en ny drive med namnet F som är den hittils outnyttjade delen (formattera dock F före installationen).

    Vill du kontrollera hur mycket utrymme du har tillgängligt går du in under System Utils och settings - där listas alla drivar och hur mycket utrymme de har.

    Whopper..

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Så boxen har bara 5 gig ....hur gör jag då jag ska radera spel jag inte vill ha kvar? Är det bara i flash ftp att ta bort spelen därifrån?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Orginaldiskarna i en box ligger på 8 respektive 10Gb, 20Gb har jag då alldrig hört existera överhuvudtaget, har då alldrig sett nån med egna ögon, kan finnas enstaka exemplar med 20Gb som orginal, men chansen att få en sådan box är väldigt väldigt liten

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av tesse
    Så boxen har bara 5 gig ....hur gör jag då jag ska radera spel jag inte vill ha kvar? Är det bara i flash ftp att ta bort spelen därifrån?
    Du kan antingen deleta från en FTP klient eller via en av boxens filhanterare. T.ex. Boxplorer.

    whopper

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Den lilla Extra MB,en

    Hej Whopper

    Jag är nybörjare skulle du kunna förklara i detaljer hur jag kan öka (förhoppningvis) min HD från 8 till 10 elle 20
    Jag har Superdisk 3.7
    när jag botar med den har jag 3 olika formaterings val (C,F,G eller ....)
    Vad ska jag välja innan installationen av evox Large drive

    Jag har redan en F enhet som är 0 mb

    Tack på förhand



    Citat Original inlägg av whopper
    Vilka du behöver är ju lite avhängigt på vilka du använder ?
    Sedan om du fick en Xbox med orginal disk så är det endast 8 gb partitionerat.. så 5 gb är nog rätt bra ändå...

    Misstänker du att du har en större disk i boxen (10-20gb) kan du installera om Superdisc med valet large drive.. du får då en ny drive med namnet F som är den hittils outnyttjade delen (formattera dock F före installationen).

    Vill du kontrollera hur mycket utrymme du har tillgängligt går du in under System Utils och settings - där listas alla drivar och hur mycket utrymme de har.

    Whopper..

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Boota på Superdisc och välj valet format F. Kontrollera därefter i System Utils - > Settings hur mycket utrymme F har.. detta är det extra du har fått på din disk. Som nämns ovan är det troligaste att du har en 10gB i din box. Se därefter till att Use Drive F är satt och du kan nu börja använda dig av din nya partition..

    En rekommendation kan vara att om du har en g:a 20giggare liggande så släng in den i boxen. Du får då en lite större F-drive.

    Om du väljer valet Large drive i superdisc så läggs alla apps och emulatorer på F instället för E.. det är den stora skillnaden.

    Whopper

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    har en x-box på 120gig behöver deleta för att få plats till nya spel!!!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question

    har 1 x-box 120gig inget utr. kvar hur göra för att deleta

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    använd avalaunch. Filhanterare>F>markera "games", tryck start, välj delete. Mycket effektivt sätt av få tillbaks utrymme på! Enda haken är att alla de spel man lagt in försvinner. Annars funkar det finfint!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Finns det nåt program som man kan dela upp 1 fil i 2???!!!
    By Boogie Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 00:53
  2. Kan man ändra XBoxens upplösning med nått program?
    By Nijo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 18:19
  3. vilka livespel kan spelas på moddad box?
    By nikodemus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 09:41
  4. Vilka format kan man bränna??
    By pollOX in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-20, 19:13
  5. Kan någon här "programmera" program till PSX?
    By [} Andreas {] in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-15, 21:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •