Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vad har man egentligen chippet till om man nu kan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Question Vad har man egentligen chippet till om man nu kan...

spela från hårddisken utan chip!!?? om man vill använda xboxen sóm dvd måste man ha ett chip? skulle någon kunna förklara vad man har för fördelar med chippet utom att man kan spela live. Jag tänkte köpa xbit, är den svår monterad? har inte chippat förut men man är ju ganska händig, så va tror ni?

ps. jag kööpte min xbox lite innan nyår, med spelen mm och halo. tror att det är v1.4, men hittar inga installations bilder till den versionen.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skall du inte spela live fungerar det precis lika bra med ett "flashat bios". Enda nackdelen är om du råkar misslyckas med en biosuppdatering, då är det oftast enklast att montera ett chip än att återställa det flashade bioset.

Har du xbit är det aldrig några problem med biosuppdatering, bara koppla till en pc och föra över ett nytt bios via USB.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

så man behöver ej ett chip om man vill spela...

från hårddisken!? kan man även se på dvd filmer utan att chippa(regionsfritt)? vad händer ifall man nu skullle flasha fel bios? är xboxen paj då eller? vad finns det för fördelar med ett chip? är det bara det att det är lättare att flasha om, ifall man nu skulle göra fel? tack för dina snabba svar!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, du får exakt samma funktioner med flashat bios som du får med chipp.

Flashar du fel bios så är boxen paj, men det är bara att montera ett chipp så blir ju allt bra igen.

Ett chip kan ha t.ex. flera olika bios, och det går att stänga av så att man kan använda xbox live med originalbios, och har man t.ex. x-bit eller xenium så finns det alltid möjlighet att flasha om chippet utan att man behöver plocka ut det ur boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

då förstår jag. om jag nu skulle...

flasha bara (ej chippa) vad ska jag använda för bios, har en 160gb hd, som jag tänkte installera. xboxen är nog v1.4 om jag förstog rätt, så menar du att ifall flashar fel bios nu, så kan man alltid chippa den efter och då blir xboxen som ny!?

tack för dina snabba o bra svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    x-ecuter 2 4979.06 eller senare.06

Liknande diskussioner

1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 09:52
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  3. Vad kan man göra när man har en hårdisk och bredband på sin PS2?
    By Darre in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 03:19
  4. Vad kan man göra
    By wtre.net in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-01, 00:21
  5. Vad är det bästa chippet till en (jap) ps2 maskin som ni har på psx care?
    By Nosferatuu in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-05-25, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner