Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: samsung sdg-605 firmware

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    21

    Red face samsung sdg-605 firmware

    Har en del problem med min läsare den tycker i princip BARA om dvd- skivor så jag tänkte att det kunde mycket väl vara firmware relaterat så jag har jagat tag på den firmwaren & den ligger i .bin men när man väl har den då ?? hur bär man sig då åt för att flasha spelaren ?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Nebelosa
    Har en del problem med min läsare den tycker i princip BARA om dvd- skivor så jag tänkte att det kunde mycket väl vara firmware relaterat så jag har jagat tag på den firmwaren & den ligger i .bin men när man väl har den då ?? hur bär man sig då åt för att flasha spelaren ?
    Vilken firmware har du fått tag på?Kan du maila mig den el en länk till den för nedladdning?Jag behöver den med & då kan jag lurka hur vi ska göra.
    Last edited by Nijo; 2011-01-12 at 17:13.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Nijo
    Vilken firmware har du fått tag på?Kan du maila mig den el en länk till den för nedladdning?Jag behöver den med & då kan jag lurka hur vi ska göra.
    Min mail: j_schalin@msn.com

    addade precis dig till msn så kan jag skicka den där & så kan vi snacka där sen med jue ... //Fredrik

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Nebelosa
    addade precis dig till msn så kan jag skicka den där & så kan vi snacka där sen med jue ... //Fredrik
    Japp har precis accepterat dig i msn.

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Från
    malmö
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    ...

    Hejsan

    Jag addde dig Nijo på msn. Tänkte om du kanske kunde skicka över firmwaren och berätta hur man flashade om ni kommit på det ännu... :-D

    Mvh Palle palle_85@*******.com

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av knalle_palle
    Hejsan

    Jag addde dig Nijo på msn. Tänkte om du kanske kunde skicka över firmwaren och berätta hur man flashade om ni kommit på det ännu... :-D

    Mvh Palle palle_85@*******.com
    Jag såg det,men det verkar som det e en gammal firmware.Den är från 2003-03-26.Min DVD är tillverkad September 2003 & har antagligen den firmware eller nyare,det gick ej att se vilken fw det e som Nebelosa har fått tag på.
    Min Samsung har firmware=x010.
    Men om era samsung e gjorda innan 2003-03-26 så kan ni ju använda den.
    Jag tog bort den från min dator så fråga Nebelosa om den

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Från
    malmö
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    samsung

    Citat Original inlägg av Nijo
    Jag såg det,men det verkar som det e en gammal firmware.Den är från 2003-03-26.Min DVD är tillverkad September 2003 & har antagligen den firmware eller nyare,det gick ej att se vilken fw det e som Nebelosa har fått tag på.
    Min Samsung har firmware=x010.
    Men om era samsung e gjorda innan 2003-03-26 så kan ni ju använda den.
    Jag tog bort den från min dator så fråga Nebelosa om den

    Min är tillverkad 02-09-17 så det kan vara en nyare Fw än vad jag har. Får höra med Nebelosa.
    Tack ändå //PAlle

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av knalle_palle
    Min är tillverkad 02-09-17 så det kan vara en nyare Fw än vad jag har. Får höra med Nebelosa.
    Tack ändå //PAlle
    FirmWare står på ovansidan på DVD om du öppnar xboen.Det är nyare än vad du har, kanske det e idé att uppdatera fw.Min tar fortfarande inte DVD+R skivor,DVD+RW går bra.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Staffanstorp
    Inlägg
    35
    Respekt
    0
    Ska ni använda en pc-dvd till xboxen ska ni titta in på Xbox-scene.com och leta upp .pdf filen där dom förklarar hur ni uppdaterar mjukvaran i spelaren , bygger om den m.m

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av panzerfaust
    Ska ni använda en pc-dvd till xboxen ska ni titta in på Xbox-scene.com och leta upp .pdf filen där dom förklarar hur ni uppdaterar mjukvaran i spelaren , bygger om den m.m
    Problemet är inte att göra det utan hitta den rätta fw.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Staffanstorp
    Inlägg
    35
    Respekt
    0
    SDG605FW.BIN heter den och den funkar endast på PC-Dvd Samsung 616 FEB eller TEB modellerna inte på nån annan . Alltså inte på 616EEB ,616QEB och 616FRPS. Ovanstående firmware e den som är hämtad från Samsungspelaren i Xboxen och funkar således inte till phillips eller thomson spelarna heller.Måhända att fw SDG605FW.BIN är äldre än den du har i din nyinköppta PcDvD men det kvittar så länge det är rätt modell för inbyggnad i xbox.Klicka här http://www.meyerpanzerfaust.com/imag...ng_SDG-605.rar och spara där finns vad ni behöver.
    Last edited by panzerfaust; 2004-02-03 at 09:52.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Men nu är det så att min samsung är sen oct 02 så jag skulle kanske vinna något på att flasha MEN hur gör man nu detta då ??

  13. #13
    Registrerade
    May 2003
    Från
    malmö
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    hmm...

    Citat Original inlägg av Nebelosa
    Men nu är det så att min samsung är sen oct 02 så jag skulle kanske vinna något på att flasha MEN hur gör man nu detta då ??

    Min är från september -02 Undrar samma sak som dig Nebelosa....


  14. #14
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Staffanstorp
    Inlägg
    35
    Respekt
    0
    ta hem .rar filen där finns instruktioner hur ni gör

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    jag har hittat ett prog man kan flasha med om man typ kopplar in ide kabeln från datorn i xboxens dvd men jag kan inte nyttja det för det stod att d proget skulle klydda med Nforce ide drivrutiner & sånna kör jag på tyvärr :-(

Liknande diskussioner

  1. Samsung box med Thomson dvd`?
    By Hellpimp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 10:42
  2. samsung pc-dvd 616F / T /E ?????
    By panzerfaust in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-08, 05:52
  3. Samsung DVD, är den bäst?
    By Troya99 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 15:58
  4. Hansi du hadde så rätt (samsung HD bygling)
    By j.johansson in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 10:42
  5. Samsung 611 och Pioneer DV 535?
    By john in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-08, 10:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •