Hejsan tänkte fråga vad standard hastigheten är när man skickar filer från datorn till Xboxen?
Hejsan tänkte fråga vad standard hastigheten är när man skickar filer från datorn till Xboxen?
Beror helt på vilken disk som sitter i, samt vilken partition du FTPar till.
Originaldisken brukar jag få:
C: 6-8 mb/s
E: 6-8 mb/s
F: 0,5 mb/s
Byte till ny disk brukar ge:
C: 8-10 mb/s
E: 8-10 mb/s
F: 6-10 Mmb/s
Jag låg på 10-11.5 MB/s när jag hade original disken, samma med den nya. Och det var från min laptop med 5400rpm disk. När jag använde min stationära dator med RAID-0 så gick det över 12 MB/s hela tiden.. Och mer kan man inte begära av 100mbit..Original inlägg av odin
Fast när jag testade Avalaunch (skit-dash). Så gick det bara i 0.5 MB/s.. Men med EVO-X och UnleashX så går det med full fart.. Iofs med en 3Com switch.. Men har du tur så..
*kaka*
Kommer upp i max 4 mbit/s till E:... men om jag drar från xboxen till datorn så får jag runt 30mbit/s... vad kan vara fel? (att jag får en seg hastighet till boxen)
Last edited by tech; 2004-02-02 at 18:42.
Det går slöare att skriva till en hårddisk än att läsa från den..Original inlägg av tech
Därför får du sådana siffror.
*kaka*
jo det vet jag men undrar varför jag bara får 4mbit/s.... har en kompis som brukar skicka i 8-9 mbit/s
Det kan vara mycket som är mysko. Det kan vara storleken på dina paket som är konstig. Om du t.ex. skickar pyttesmå frames (paket) så får du sämre överföringshastighet. Eller så kan det vara hårddisken som är slö.. det kan vara switchen som är kass.. Din HD på datorn som är fragmenterad..Original inlägg av tech
Det kan vara hur mycket som helst! Så du får testa med en annan dator, går det lika slött då så är det det nog HDn i boxen som är apslö..
*kaka*
Jo det förstår jag.... men vill få reda på om det är något fel på nätverkskortet i xboxen så jag kan lämna in den...
Jag hade problem med mycket seg uppladdning till boxen, körde med flashfxp.
Bytte till ett program som heter Webdrive och nu skickar jag till C: i 8 Mbit konstant, kan vara värt att prova det programmet.
Åsså slipper man ju starta ftp programmet eftersom Webdrive göra att boxens disk syns som en till enhet i utforskaren.
Mellan 10 och 15 MB/sek!!!
Bookmarks