Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xenium på v1.5?

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question Xenium på v1.5?

    Har installerat Xenium på en Xbox version 1.1, det gick hur enkelt som helst och funkade klockrent. Har sedan försökt på en version 1.5 och den funkar inte alls. Har snurrat runt på nätet och hittat en del info om att man måste löda två extra sladdar och en del att det inte alls behövs. Hur ligger det egentligen till? Har aldrig tidigare jobbat med en v1.5 och den ser ju lite annorlunda ut än de tidigare versionerna.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Platypus
    Har installerat Xenium på en Xbox version 1.1, det gick hur enkelt som helst och funkade klockrent. Har sedan försökt på en version 1.5 och den funkar inte alls. Har snurrat runt på nätet och hittat en del info om att man måste löda två extra sladdar och en del att det inte alls behövs. Hur ligger det egentligen till? Har aldrig tidigare jobbat med en v1.5 och den ser ju lite annorlunda ut än de tidigare versionerna.
    Den ser ju likadan ut som en 1.4.Har du kollat på xeniums hemsida(forum)?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Hur vet du att det var en 1.5? Om du inte mätt fram att det saknas jord och 3.3v på lpc-bussen så sorterar jag in din xbox bland alla andra "jag trodde det var en 1.5 box" jag hör talas om varje dag.

    2: På vilket sätt fungerar inte chippet? Har du missat att använda original videokabel som följde med xboxen istället för t.ex. advanced scart?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har en 1.4 version och där var det inga probs att installera Xenium chippet. Läste mig till på Xeniums sida att man skulle behöva de 2 xtra sladdarna om man har en 1.5 version.


    Läs mer på http://www.ozxodus.com

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    1: Hur vet du att det var en 1.5? Om du inte mätt fram att det saknas jord och 3.3v på lpc-bussen så sorterar jag in din xbox bland alla andra "jag trodde det var en 1.5 box" jag hör talas om varje dag.

    2: På vilket sätt fungerar inte chippet? Har du missat att använda original videokabel som följde med xboxen istället för t.ex. advanced scart?
    i stället för att dryga dig så FINNS det 1.5 or, gjorde nyss en som man var tvungen att göra enligt nedan

    Skicka med anvisningar så folk vet hur man gör.

    http://www.ozxodus.com/modules.php?n...iewtopic&t=395

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av sandcrawler
    i stället för att dryga dig så FINNS det 1.5 or, gjorde nyss en som man var tvungen att göra enligt nedan

    Skicka med anvisningar så folk vet hur man gör.

    http://www.ozxodus.com/modules.php?n...iewtopic&t=395
    Vad har du för MFD på din v1.5 box ?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag gjorde den åt en polare i går, bara löda till dom där extra sladdarna så funkar det perfekt!

Liknande diskussioner

  1. Xenium Anvisningar m.m.
    By Hansi in forum Xenium Support
    Inlägg: 49
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 11:38
  2. När får ni in Xbit eller Xenium?
    By zaben in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 21:55
  3. Matrix / Xodus i v1.5?
    By CompuTerror in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 13:15
  4. Ozxodus Xenium
    By miraculix in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 12:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •