Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Pogo-pin problem, snälla hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Pogo-pin problem, snälla hjälp!

    Hejsan!

    Jag är hyfsat kass på detta så jag hoppas ni kan hjälpa mig! Jag vet att detta blev långt, men det kanske är lättare för er att hjälpa mig om jag beskriver så mkt som möjligt!

    Bakgrund till problemet: Samma som alla andra, Xbox startar 3 ggr för att sedan blinka rött/grönt

    Vad jag gjort är att jag flashat med X-ecuter 2 4981 på bank 5 (tror jag) Jag har följt DMS hemsida exakt. Switch nr 3 är uppe och resten nere, enligt chema på DMS sida.

    Första gången jag kopplade in Xboxen till TV:n så funkade det, det stod X-ectuter 2 när den startade upp. Sen bar jag iväg Xboxen för att skruva i några skruvar i chassit och sen funkade det inte, provade att fippla med chippet fram och till baka och en gång funkade det för att sedan kuka ur igen!

    Detta gör att jag tror att flashningen är ok + att BIOS verkar OK, men problemet ligger i att den tappar kontakten!

    Nedan kommer mina frågor!!

    1) Skall bägge av de spetsiga pogopinsen ha kontakt med moderkortet? För den ena finns ju ett litet hål där man kan styra in den spetsen (D0?), men för den andra spetsen verkar det inte finnas någonting? Skall den sitta på någon av "ledningarna" som går på moderkortet? Isådana fall vilken?

    2) Har en Xbox V1.0 och där är ju punkterna fyllda med lödtenn (inte hål, som senare modeller) men det i sig borde väl inte göra någon skillnad?

    3) Någon pratade om att ta bort brickan, men då vilar ju chipet på ett av de små svarta kretskorten på moderkortet och det verkar ju inte bra, + att skruven blir för lång / för kort om man använder original skruven

    4) Kan man byta HD samtidigt som man sätter in nytt chip? Min tanke var nämligen att slänga in chipet som redan är flachat med X-ecuter2 4981 och byta HD samtidigt. Därefter köra superdisc 3,7 rc8. Därefter montera min gamla HD i datorn och föra över filerna från datorn till Xboxen. (Eftersom jag inte har inte kört Superdisc än, så kan jag ju inte FTP:a över C: till datorn, och det känns onödigt att installera Superdisc enbart för att kunna FTP:a och sedan byta HD och installera Superdisc igen med Large-Evo)

    5) Nån som har andra tips? (Förutom att löda, vilket jag inte kommer att göra)

    MVH
    Mats

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du fått upp "xecuter 2" texten under x:et så är bios ok

    1) Bara en spets skall ha kontakt, hålet sitter på olika ställen på gamla/nya boxar
    2) ingen skillnad
    3) När det gäller pogo så får man prova sig fram
    4) Få chippet att fungera först, sedan följer du guiden för hdbyte
    5) Löd chippet!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag hade definitivt samma problem med min 1.0 xbox då ja skruvade fast xbit. Chippet fick inte kontakt med d0 eller lpc, därför fuktade (ej blötte så det droppade) jag en topz med aceton. Med denna torkade jag sedan av lpc:n samt d0, varefter jag passade in den spetsiga ploppen i d0 samt kollade att "control points" (finns i dms guiden) låg rätt. Jag använde mej av brickan och skruvade åt skruven rejält hårt. Efter detta har boxen funkat klockrent, även om jag burit runt den o mina hundar har stött ner den i golvet osv!

Liknande diskussioner

  1. Problem med relaxen! Snälla hjälp!
    By andrebjarn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 13:40
  2. snälla hjälp mig.. har lite problem med uppackning
    By Rockenson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 15:52
  3. Splinter cell problem, snälla hjälp mig..
    By jose in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 00:20
  4. problem med discjuggler snälla hjälp :-)
    By Trinity in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 15:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •