Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: angående pratet om att ni e för dyra

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    23

Thumbs up angående pratet om att ni e för dyra

Det e många som tycker att ni är för dyra... Och även jag tyckte det i början... Men efter att följt er en tid i forumet o så, så kan jag bara säga att ni e för goa ..... Hansi e kung, och eran internetshop e helt enkelt super.. Har förbokat ps2 med neo4 och lär inte bli besviken..... En fråga bara... Jag beställde oxå sonys fjärrkontroll till dvdn på ps2:an.... kommer inte den fungera på min ps2:a?????????? Eftersom det står att den inte fungerar till DVD modifierade ps2 r. Och jag antar att neo4 e DVD modifierat... Reckomenderar ni nån annan fjärrkontroll?????

[This message has been edited by il_Duce (edited 22 November 2001).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har 6 tekniker som sitter och monterar NEO4 just *NU*.

Även om vi till en början använder "standard" lödpunkter för att testa att våra anvisningar är OK kommer vi sedan att övergå till "expert" lödpunkterna. Dessa kräver mer lödvana, men för oss går det mycket fortare.

I stort sett går det ut på att man ansluter de flesta kablarna direkt på benen på bioset istället för att löda på enklare lödpunkter utspridda över kretskortet.

Den första PS2'an som blev klar c:a 19.00 fungerade perfekt, men skall få stå och snurra över natten tillsammans med 3-4 andra PS2 för kolla att chipet är stabilt.

Går majoriteten av de modifieringar vi har att göra lika smidigt så kommer vi att hinna med 6-8 ombyggnader/timme, vilket innebär att vi har mycket goda förutsättningar att beta av nästan alla bokade/inlämnade PS2 redan under helgen!

NEO4 skall fungera med fjärrkontrollens nya drivrutiner, men jag skall se till att någon testar det ikväll eller imorgon för säkerhets skull.

Annars rekommenderar jag Saiteks fjärrkontroll. Dels har mottagaren "pass through" för handkontrollsporten (Med Sonys fjärr kan man inte samtidigt ha handkontrollen i port#2) dels är den skönare att hålla i, samt kan styra 4 olika apparater!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    23

så du tycker alltså saiteks kontroll e bättre....men det är väl mkt färre knappar på den? alltså mkt mindre funktioner...eller? jag kanske e helt ute o cyklar....Men om DU tycker saiteks e bättre... kan du ändra så jag får den i min beställning istället för sonys... skulle vara super.... min email: thomas2@home.se.... Behöver du min fullständiga adress oxå?... får jag din email så kan jag skicka min adress till dig....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är fler funktioner på Sonys fjärr, men behöver du verkligen dessa?

Maila ett svar på din orderbekräftelse om du vill ändra din beställning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    23

om jag behöver dessa? hmmm... har du lust att tala om ungefär vad det är för funktioner man får med sony som man inte får med den andra....?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har för mig att det är typ Repeat, Program, Shuffle osv funktioner som iaf inte jag använder så ofta på en dvd-spelare...

Jättenödvändig funktion, att se filmens "kapitel" i slumpmässig ordning :-)

spoof Guest

Med sonys fjärrkontroll finns även slowmotion och möjligheten att spola fram och tillbaks i fyra olika hastigheter.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    23

Nu ändrade jag beställningen till Saitek kontrollen, hoppas jag gjorde rätt val... (har dock mina tvivel)... Ni får gärna skriva vad ni tycker...

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 15:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 22:49

Bookmarks