Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Xenium problem

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Xenium problem

    Hej. fick mitt chip igår.. lödandet gick väll rätt snabbt och smärt fritt förutom d0 då.. som jag fick tips om att det var lättare att löda på undersidan och då gick det också rätt lätt..
    Sen bootade jag upp för första gången och såg boot screen.. sen startade xbox:en om.. efter att den gjort det ett par gånger fick jag reda på att jag skulle trycka på den vita knappen på kontrollen *BAAM!* inne i Xeniums OS..
    klockan är då 20.00 och jag har hållt på i ca. 2 timmar med chipet. Nu vill jag ju då självklart flasha in lite nya bios. Tänkte slänga in Slayers EvoX.. "Bios is not propertly sized" får man då hela tiden... testade med 256KB bios, 512KB bios, 1MB bios.. samma meddelande varendagång.. klockan 04.00 gör jag då en chansning och skiter i xISO, dummy files, m.m. och bränner skivan som jag vanligtvist skulle bränna en skiva på datorn. lägger in en bios fil, väljer "finalize cd" och "disc at once".. oj! nu kände Xenium av bios:et och ansåg inte att bios:et var "Bios is not properly sized". Sen när bios:et var flashat (med EvoXM7.bin)och allt var frid och fröjd. Tänkte jag "nu ska vi testa och boota upp med detta bios" *BAAM!* Jag bootar in i MS Dashboard..

    Vad är det som är fel?? Kan någon hjälpa mig? Jag vill helst lägga in Slayers EvoX skiva och bara installera där ifrån.. och slutligen kan någon peka på en bra "hur man byter utan HD:n i XBox - den KOMPLETTA guiden"?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad hade du tänkt skulle komma istället för MS Dashboard? Har du installerat någon annan dashboard än den?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Boota slayers eller superdisc och se vad som händer...läs sedan xbox guiderna i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jo jag komm också fram till att jag behövde byta dashboard ;D
    men jag får inte igång slayer skivan

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    lyckades faktiskt starta slayer skivan till slut.. men nu kan jag inte ansluta till ftp:n (nästa problem alltså ;D)

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Vad e det för skillnad mellan Slayers & SuperDisc 3.7 rc8?
    Vilken är bäst?Den från xbins,är det den med trojans på?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xbins lär ju inte ha trojaner. Det är jag som gjort Superdisc, så jag kanske inte skall svara på frågan om vilken som är bäst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tänkte bara meddela att jag lyckades installera slayers och allt det där för ca. 3-4 timmar sedan eller nåt.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tackar för tipset, jag hade samma problem att bios hade fel storlek, men sedan läste jag opsten och brände en disk utan padding eler konstigheter och allt gick som en dans:-)
    /Stefan

Liknande diskussioner

  1. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 14:04
  2. Stort problem NU
    By don-m in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 04:11
  3. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 16:45
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •