Hej. fick mitt chip igår.. lödandet gick väll rätt snabbt och smärt fritt förutom d0 då.. som jag fick tips om att det var lättare att löda på undersidan och då gick det också rätt lätt..
Sen bootade jag upp för första gången och såg boot screen.. sen startade xbox:en om.. efter att den gjort det ett par gånger fick jag reda på att jag skulle trycka på den vita knappen på kontrollen *BAAM!* inne i Xeniums OS..
klockan är då 20.00 och jag har hållt på i ca. 2 timmar med chipet. Nu vill jag ju då självklart flasha in lite nya bios. Tänkte slänga in Slayers EvoX.. "Bios is not propertly sized" får man då hela tiden... testade med 256KB bios, 512KB bios, 1MB bios.. samma meddelande varendagång.. klockan 04.00 gör jag då en chansning och skiter i xISO, dummy files, m.m. och bränner skivan som jag vanligtvist skulle bränna en skiva på datorn. lägger in en bios fil, väljer "finalize cd" och "disc at once".. oj! nu kände Xenium av bios:et och ansåg inte att bios:et var "Bios is not properly sized". Sen när bios:et var flashat (med EvoXM7.bin)och allt var frid och fröjd. Tänkte jag "nu ska vi testa och boota upp med detta bios" *BAAM!* Jag bootar in i MS Dashboard..
Vad är det som är fel?? Kan någon hjälpa mig? Jag vill helst lägga in Slayers EvoX skiva och bara installera där ifrån.. och slutligen kan någon peka på en bra "hur man byter utan HD:n i XBox - den KOMPLETTA guiden"?
Bookmarks