Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: 10.1 Tips för er som vill måla er xbox! (av mEn mAn)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    136
    Respekt
    21

    Post Tips för er som vill måla er xbox!

    Här kommer några tips att tänka på för er som vill måla er xbox!


    * Självklart så ska ni börja med att ta bort skalet men detta förutsätter jag att ni kan annars finns det fullt med guider för detta på nätet.

    * Kolla sedan igenom ert skal för repor, hittar ni några så slipa bort dem.

    * Tvätta av skalet och låt det torka.

    * Maskera det ni inte vill måla och gör detta noga..! det syns om ni inte lagt ner tid på det!

    * Måla/spreja, detta bör ni göra utomhus om ni inte har någon bra ventilerad verkstad eller garage, och om ni har det och tänker måla där så tänk på att det kommer att ryka färg när ni sprejar.
    Använd gärna munskydd och skyddsglasögon då det är väldigt farligt att andas in färg eller att få det i ögonen.
    Skaka färgburken i 2-3minuter och öva lite på en tidning eller något innan ni börjar på xboxen. Spreja från vänster till höger eller tvärtom, gör det som känns bäst. Håll sprejflaskan en bit ifrån, det skilljer sig från olika märken men läs på instruktionerna.
    Spreja innan boxen sen dra från ena kanten ut över andra så att ni inte får några "skarvar" i målningen.
    Det är bättre med flera tunna lager än ett tjockt då det tjocka kan börja rinna och bli ojämt. Spreja så att färgen kommer in i alla små mellanrum och på alla kanter.
    Spreja skalet 3-4 gånger eller tills ni blir nöjda.
    när ni är klara så kolla igenom hela skalet så att färgen verkligen har kommit in i alla små mellanrum.
    Låt det torka ordentligt och när det gjort det så var ändå väldigt försiktig med skalet och ta inte på det målade ytorna om ni inte måste då färgen lätt låssnar när ni inte lackat det.

    * Tänk på att lacken är det som får ta mest stryk och det är viktigt att få en bra lack.
    Spreja med lacken, även här är det bättre med flera tunna lager än ett tjockt och här vill du inte heller ha några "skarvar" så dra ut över kanterna på xboxen. Låt det torka.

    * Följer ni det här tipsen och gör stegen noga så kommer ni att få en bra, fint målad xbox. Det syns om ni lagt ner tid på er målnig och det är värt det.

    Har ni nårga fråger så posta gärna dem här, om inte jag kan hjälpa så finns här många andra som säker kan.

    /mEn_mAn, mEn_mAn@*******.com
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •