Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: flashat fel

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    flashat fel

    Tjo på er !

    Chippade en polares kryssbox för tre veckor sedan med ett akira-chipp. Allt fungerat till nu...

    Med chipp:
    3st gul/gröna blink innan x-boxen bootar, men ingen bild eller nått.

    Utan chpp:
    Bootar och lyser grönt, X-box loggan syns. Sedan blir det Kod 16
    (vad det betyder finns ju svar på här i forumet)sedan blinkar den röd/grön och inget mer händer.

    Har provat att boota från Superdisk, med samma resultat ???


    Vad ska man göra om man flashat om chippet med fel bios???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man klipper bort akiran och slänger i cylinderarkivet, sedan monterar man ett Xenium som är intelligent nog att ha en egen meny med flashrutiner m.m. så att det inte spelar någon roll om bioset på chippet är ok eller inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Fel av mig!

    Citat Original inlägg av Hansi
    Man klipper bort akiran och slänger i cylinderarkivet, sedan monterar man ett Xenium som är intelligent nog att ha en egen meny med flashrutiner m.m. så att det inte spelar någon roll om bioset på chippet är ok eller inte.


    kopierade inlägget från forumet eftersom jag har samma fel.....de är så att jag har ett executer 2.3 lite chipp i min xbox...Jag har inte instalerat det själv. Jag fick igång allting med superdiscen... men sen så skulle jag flasha om biosen med 4977 512 k bios....för chippet har väll 2 minnesplatser som är på 512 k? men efter boxen startat om sig själv så funkar inget....den startar om sig själv 3 gånger o sen blinkar det rött o grönt....får ingen bild på tvn heller...Vad kan man göra?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man ska iaf ge sjutton i att skriva samma fråga på mer än ett ställe i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Bosse26
    kopierade inlägget från forumet eftersom jag har samma fel.....de är så att jag har ett executer 2.3 lite chipp i min xbox...Jag har inte instalerat det själv. Jag fick igång allting med superdiscen... men sen så skulle jag flasha om biosen med 4977 512 k bios....för chippet har väll 2 minnesplatser som är på 512 k? men efter boxen startat om sig själv så funkar inget....den startar om sig själv 3 gånger o sen blinkar det rött o grönt....får ingen bild på tvn heller...Vad kan man göra?
    Man ska flasha x-ecuter med 1024K biosar, MEN flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Använder du Xflash måste du ta rätt storlek på bioset.

    Bioset har INGA seperata minnesbanker utan du måste i så fall slå ihop 2 st 256k bioser till en 1024k bios, MEN flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k/512k bios om till en 1024k automatiskt

Liknande diskussioner

  1. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:51
  2. Har flashat fel?
    By Stiffy in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-01, 18:45
  3. Fel Fel Fel....code 13
    By Ubbe in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-20, 22:40
  4. Laser fel eller chip fel?
    By Gatufight in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 13:31
  5. Fel på min X-box?
    By Patch in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 15:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •