Jag har en Xbox som är tillverkad 2003-11-07 och borde således vara 1.5. Jag har modat genom att löda och anslutit GND och Vcc via kondensatorn på sidan av kortet då dessa signaler är borttagna från pinhead-anslutningen. Efter mycke svärande och frustration då boxen inte vill bota upp från modet så upptäckte jag att den faktiskt startade ibland när USB kabeln var inkopplad till PCn, aldrig annars.. Hmmm, matningsspänningen via USBn kanske.
Efter att ha probat spänningen över kondensatorn med ett scope så såg jag att spänningen hade en stigtid men att denna stigtid inte överstämde med matningspänningen över orginal flash:et. En annan sak som jag har noterat är att kondensatorn ifråga i min box är en keramisk kondensator (billig skit) medan bilderna i installationsanvisningen är en elektrolytkondensator. Innan jag rotar runt mer för att hitta en annan 5 volts källa på kortet, alt. löder in en fet kondensator som klarar starten av moden, så tänkte jag höra om någon annan har sett något liknande.
/Mats H
Bookmarks