Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: X-bit switchproblem

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    X-bit switchproblem

    Installerade mitt X-bit utan att löda häromdagen och det gick (trodde jag) helt felfritt.

    Problemet är att jag har lyckats installera över orginalbios samt orginaldashboard tror jag?
    Vet att jag DISTINKTIVT ställde om STM-switchen till ON = chippet avstängt innan jag flashade för att testa att jag fortfarande kunde boota vanliga,och då gick det att boota orginalbios. Jag har nu i efterhand märkt att den gröna lampan som ska lysa när chippet är avstängt lyser bara när STM-switchen är OFF. Samtidigt som det är problem med lampan märker jag också att jag kan ställa in de andra bankswitcharna hursomhelst men bootar ändå upp med evo-x?
    Och tro inte att det slutar där. nej nej. Om jag nu försöker avaktivera chippet genom att sätta STM ON, ja då startar boxen om sig 3 ggr och blinkar sedan grönt-rött..

    Hjälp! notera nu att den "moddade" delen fungerar utmärkt, men switcharna verkar ha fått ett eget liv. Vad gör jag åt detta? Jag vill väldigt gärna utnyttja Live som jag lagt ut en hel del pengar på!

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Btw, angående hur jag ställt in bankerna, så startar som sagt EVO-X oavsett hur 1.2.3 bankerna är inställda. Eller om jag ändrar 3:e banken så går det inte att starta, men 1-2 kan stå hursomhelst och bootar ändå upp med evo-x.
    Märkligt?Har bara installerat bios på en plats och det är bios5.
    Tips på hur jag kan felsöka detta?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kanske har en trasig switch.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Formattera resterande bit av disken?
    By Bengan75 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-14, 17:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •