Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Lurad eller ??

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Lurad eller ??

    jag skickade iväg mitt playstation 2 för att löda i ett chip, när jag fick tillbaka det så funkade ingenting även originalspel. dom påstår att jag har en dålig läsare det ska tydligen finnas 2 olika i version 9. aldrig haft problem innan med originalspel är det bullshit har dom förstört mitt playstation ???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är problem i största allmänhet med V9, både chippade och ej chippade har problem med att lasrar dör utan förvarning. Men att det finns två olika lasrar i v9 har jag inte hört talas om, är det någon av våra tekniker som du varit i kontakt med?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    nej ber om ursäkt om ni trodde att det var ni som hade satt i chippet, det var ******.com visste inte att ni fanns förrän jag hade problem.

    jag tycker det är konstigt att lasern skulle lägga av precis i samma ögonblick jaglämnat in den för chippning eller ???

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det har faktiskt hänt oss också ett par gånger med v9, det brukar inte vara själva lasern som ger sig då, utan ett styrchip på moderkortet som tydligen är överkänsligt på de nya ps2rna. På de tidigare PS2 (alla utom v9) hade motsvarande kretsar extra kylning på sig, vilket de nya inte har.

    Men oftast beror sådana problem du beskriver antingen på att någon av chippets anslutningskablar inte sitter perfekt, eller hamnat för nära någon krets som orsakar störningar. Eller så beror problemen på de buggar som tyvärr finns i DMS3 för v9 (uppdatering skall vara på gång). Prova hålla in SELECT när du startar din PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Hmm v9or har bättre laser än alla tidigare versioner, dock har jag råkat ut för att de har haft problem att läsa CDr backups vid 1 tillfälle, kalibrering av lasern åtgärdade detta, och felet berodde på sonys dåliga fabrikskalibrering. Fungerade orginalspel innan? Isf är det en dåligt gjord modinstallation! Fungerade inte orginalspelen innan så fungerar de naturligtvis inte efter modinstallationen heller. Dock kan det som sagt vara DMS3 buggen som hansi beskriver, berätta mer om vilket fel du har, vad händer när spelen ska boota?
    Vilket chip?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Umeå
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag har samma problem. Helt ny. CDn börjar inte ens snurra, men fläkten är igång...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    svall
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Här är svaret på alla gåtor.

    Citat Original inlägg av Hansi
    Det har faktiskt hänt oss också ett par gånger med v9, det brukar inte vara själva lasern som ger sig då, utan ett styrchip på moderkortet som tydligen är överkänsligt på de nya ps2rna. På de tidigare PS2 (alla utom v9) hade motsvarande kretsar extra kylning på sig, vilket de nya inte har.

    Men oftast beror sådana problem du beskriver antingen på att någon av chippets anslutningskablar inte sitter perfekt, eller hamnat för nära någon krets som orsakar störningar. Eller så beror problemen på de buggar som tyvärr finns i DMS3 för v9 (uppdatering skall vara på gång). Prova hålla in SELECT när du startar din PS2.
    "dead v9" testat av ripper teamet och dom har hittat lösningen
    http://www.ripper-*********/ripper2/f...9-Story1.3.pdf

Liknande diskussioner

  1. köpes: defekt PS2 eller delar av ett PS2
    By kungmidas in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 17:48
  2. Ny Xbox eller X-B.I.T Chip ?
    By TwiZteD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 13:01
  3. Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 19:27
  4. Messiah chipet...? Eller Neo4...?
    By makar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-09, 15:25
  5. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •