Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: V9 Disc error????????????

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Thumbs down V9 Disc error????????????

    Precis lödat i ett chipp i mitt ps2 v9 nu när jag starta upp det så står det bara disc error.Jordkabeln är 1cm d och e korsar inte varandra men ligger under dom andra kablarna. läst lite på dms hemsida och det enda jag inte gjorde va att lägga kablarna platt mot kortet utan dom gick som i en kabelhärva ihop över kortet kan det vara felet?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    hmm tyvärr låter det som en v9 crash. Iof låter som att din installationsteknik kanske e något felaktig när du säger att "ända" jag inte gjorde var att dra kablarna platt utan allt e ett råttbo ^^ testa att ta loss chippet å se om det fungerar. V9 crasharna uppkommer oftast efter några timmars användande.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Det var just ett råttbo det inte va lagt allt i en kabelstam och lödningarna är lödade under 40ggr microskåpså dom e de inget fel på.Nu särade jag på kablarna och la dom så platt så möjligt men nu är det svart bild när man startar upp men man hör att linsen jobbar och det verkar som den laddar

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    Gör så här ta bort alla kablar och gör om jobbet ordentligt. På ps2newz.net i general forumet finns en post med flera hundra installationsbilder. Rekommenderar att du tittar lite där!
    http://www.ps2newz.net/forums/showth...threadid=11400 <<< Direktlänk men du måste regga dig!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Kollade där men ingen av DMS V9 ps2 v9 var lödade så som installationen på dms3 hemsida visar

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Lödar du som på bilderna eller drar du kablar till andra sidan? Om du lödar som på bilderna hur lödar man på kablarna på chippet? Jordkablen är det bara löda fast den på kanten?

Liknande diskussioner

  1. " read disc error " kan det hända ibland fast ps2an fungerar ok...????
    By square-soft in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-15, 20:10
  2. Disc Read Error.
    By sebr0ck in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 19:46
  3. Disc read error
    By ultima in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 17:33
  4. Dvd-problem Read disc Error
    By arydin in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-10, 23:56
  5. Disc Read Error
    By BOO in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-02-01, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •