Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Xecuter 2 Pro 2.0 startar inte i XBox 1.3

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Xecuter 2 Pro 2.0 startar inte i XBox 1.3

    Jag har länge kört en Xecuter 2 Pro (2.0) i en gammal 1.0 XBox och allt har fungerat perfekt. Jag brukar själv köpa chip (från er) och chippa till kompisar så jag är ganska flink med lödpennan och hänger med bra i era forum och på xbox-scene.com, men nu har jag kört fast.

    Jag tänkte byta min gamla XP2.0 till en nyare och sålde XP2.0'an till en kompis. När jag nu skall installera den i hans XBox (som är en 1.3'a) så får jag hela tiden samma symptom. XBoxen startar inte, den "startar om" 2-3 gånger, sen blinkar den röd/grön.

    Jag har kollat lödningarna (kör med PinHeader) och D0, genom att helt enkelt byta till ett annat chip (ett Xenium), och då allt fungerar utmärkt.

    Jag har uppdaterat till senaste Xecuter2 BIOSen (X2 4981.06) och även testat med EvolutionX M7.

    Stoppar jag tillbaka XP2.0'an i min gamla XBox fungerar allt perfekt.

    Jag har letat som fasen efter info men har inte en aning om hur jag skall kunna fixa detta.

    Någon som har tips, ideer eller info?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2.0:an kräver "lframe" på lpc-bussen. Sök på "lframe" i forumet så hittar du en bild på hur man patchar dit lframe på de nyare boxarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Xecuter 2.2 pro vägrar flashning
    By Raziel in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 14:52
  4. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 13:09
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •