Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med FTP -> Xbox

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0

    Exclamation Problem med FTP -> Xbox

    Tjena!

    Jag har skaffat en till xbox och den funkar alldeles utmärkt!
    Den är chippad med ett X-ecuter 2 tror jag.

    Men nu till problemet.. Jag kan koppla upp mig mot xboxen via ett ftp program på datorn (ws_ftp) och jag kommer in på xboxen och allt är kanon, ända tills jag går in på en av diskaran och sen vidare till en mapp, då stängs anslutningen och det står "! Retrieve of foler lisning failed (0)" jag har inte en aning om vad som är fel heller! Med min andra xbox funkar detta perfekt med samma kabel och inställningar...
    Ibland när jag connectar blire även ett annat fel "! Failed "port": ! Retrieve of foler lisning failed (0)"

    Men jag kan föra över spel som ligger i iso med "xIso" och det är likadana inställningar där också, som funkar!

    Är väldigt tacksam för svar!

    Mvh Johan!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Vet inte riktigt varför det strular men ett tips är att använda flashftp som program.Det är riktigt bra.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stäng av passive mode i ftp-programmet eller starta en ftp-server på boxen som har passive stöd (avalaunch, xbox media player)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Hansi
    Stäng av passive mode i ftp-programmet eller starta en ftp-server på boxen som har passive stöd (avalaunch, xbox media player)
    Jo det hade jag gjort!
    Det som är skumt är att det funkar med min andra box, men inte denna nya.. men hur som helst så la jag till ip nummret plus login och password i 'Mina Nätverksplatser' och då fick jag helt plötsligt tillgång så jag vettefan vart felet ligger, måste vara att ws_ftp är helt enkelt ett kasst program!
    Tack för tipsen ändå!

    Mvh Johan

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Problem med FTP till Xbox.
    By brasses in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 15:40
  3. Problem med att xbox --> Pc anslutningen bryts...
    By x-ite in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 11:52
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •