Hej, jag behöver hjälp med mitt ps2. Jag har ett monterat neo 2.2 och dvd-chip och startar ps2 backupper med AR2 senaste versionen. Jag hade väntat mig att det här skulle fungera helt felfritt men har haft en massa problem med min konsol. Bland annat så är det så att alla psx backupper som startar helt utan problem på vanligt psx har förbannat svårt att starta på min ps2:a. När jag har den avstängd och trycker ut släden och sedan i med spelet och in med den så får jag "Insert a PSX or PS2 game .." - screenen, men sedan om jag resettar därifrån, en eller två ggr så kan det starta. Varför är det så här ? Sedan så har jag även en massa problem med att just starta ps2 backupper. Ett exempel är Twisted Metal : Black. I början kunde jag starta det med boot metod nr ett, dvs utan att hålla in on-knappen och nu, med samma skiva vägrar det starta med boot metod ett men däremot startar det med metoden då man håller in "on"-knappen. Sedan så har det börjat hänga sig i det spelet nu, det gjorde det inte förut. Det är som om en dator hänger sig pga processorn, när bilden fryser sig helt. Jag har haft den hos er på lagning en gång, då bytte ni ut lasern, så det kan inte vara lasern. Vad kan allt detta bero på ? Det är mycket irriterande. Mycket tacksam för svar.
[This message has been edited by REZ (edited 10 October 2001).]
Bookmarks