Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hjälp !!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Question Hjälp !!

    Hej, jag behöver hjälp med mitt ps2. Jag har ett monterat neo 2.2 och dvd-chip och startar ps2 backupper med AR2 senaste versionen. Jag hade väntat mig att det här skulle fungera helt felfritt men har haft en massa problem med min konsol. Bland annat så är det så att alla psx backupper som startar helt utan problem på vanligt psx har förbannat svårt att starta på min ps2:a. När jag har den avstängd och trycker ut släden och sedan i med spelet och in med den så får jag "Insert a PSX or PS2 game .." - screenen, men sedan om jag resettar därifrån, en eller två ggr så kan det starta. Varför är det så här ? Sedan så har jag även en massa problem med att just starta ps2 backupper. Ett exempel är Twisted Metal : Black. I början kunde jag starta det med boot metod nr ett, dvs utan att hålla in on-knappen och nu, med samma skiva vägrar det starta med boot metod ett men däremot startar det med metoden då man håller in "on"-knappen. Sedan så har det börjat hänga sig i det spelet nu, det gjorde det inte förut. Det är som om en dator hänger sig pga processorn, när bilden fryser sig helt. Jag har haft den hos er på lagning en gång, då bytte ni ut lasern, så det kan inte vara lasern. Vad kan allt detta bero på ? Det är mycket irriterande. Mycket tacksam för svar.

    [This message has been edited by REZ (edited 10 October 2001).]
    -;^Rez^;-

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Du har nog gjort "fel"

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Angry

    Vafan då gjort "fel" ?
    Jag har inte gjort ett skit fel, säg vad issåfall.
    -;^Rez^;-

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag kan inte säga vad problemen beror på utan att testa maskinen själv. Oftast beror alla problem på att PS2 inte gillar alla cd-r skivor. Vi gör våra tester med Verbatim brända med Plextorbrännare i 4-8x.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Post

    Hmm, jo alla jag har frågat hittils har sagt att jag ska använda verbatim-650 skivor, problemet är ju bara vart man ska få tag på dem. Jaja, får väl ta och hitta nått ställe där man kan beställa. Sedan kanske laserkalibrering kan vara ngt ? Om man kalibrerar för just verbatim 650mb skivorna. Men att spelet hänger sig som Twisted Metal tex har jag lite svårt att tro att det har att göra med skivorna eller linsen. Iaf tack för hjälpen. Jag skickar in maskinen ..
    -;^Rez^;-

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Jag hade samma problem innan jag skaffade Multi Region X som boot skiva. Nu har jag inga problem längre.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Verbatim kan du beställa på skribofont.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

Liknande diskussioner

  1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  5. Spelen fryser sig HJÄLP!
    By Brittish in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-09-02, 13:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •