Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Angående Kabellängd för installation!!!!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Exclamation Angående Kabellängd för installation!!!!

    Köp 4m/Installation!!!

    Jag köpte 6m elektronikkabel här för att göra 2st installationer. En installation för v9 och en för v5. Det pratas om att 3m räcker för varje installation men det kan jag intyga att det icke gör. När jag var klar med den en ena installationen hade jag bara ca 2,5m kvar för installation två. Då hade jag ändå 6,6m från början. Jag använde de åtta punkterna bak för DVD-kontrollern. Det hade ju gått åt mindre kabel om jag lödat dessa på direkt på processorn men det ville jag inte riskera.
    Jag har skalat perfekt hela tiden utan kabelspill. Jag satte chippet där man skall dvs vid CAUTION-texten på moderkortet. Jag drog kablarna den genaste vägen utan att dra runt chippet mm för att spara längd. Drog många kablar direkt över DMS3-chippet. Till installation 2 var jag tvungen att använda mig av minst 1m av en annan lite grövre kabel.

    Så min REKOMMENDATION är att köpa 4m kabel/installation i stället för 3. Det räcker!!!

    Man kan sätta chippet i mitten av moderkortet har jag sett för mindre kabelåtgång men det är ju inte standard på något sätt. Då sätts ju även chippet ovanpå komponenter mm.

    För övrigt vill jag säga att er kabel här på PSXcare var väldigt bra och bägge installationerna fungerar perfekt.

    /Arguman

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du köper chip av oss så brukar det ingå 3 "generösa" meter (jag drar nog snarare 5-6 meter, tre famnar istället för tre meter) men det kan variera med vem som packar. Hur som helst, räcker det inte så är det bara att kontakta oss så skickar vi ett par meter till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    Hmm vart gjorde du av all kablen kan man fråga sig.... Jag skulle rekommendera en alternativ placering av DMS3 än vad som rekommenderas på deras hemsida då det tar onödigt långt tid att installera chippet där, man får onödigt långa kablar vilket ökar risken för interference. På en v9a skulle jag rekommendera att placera chippet antingen brevid LB chippet eller mitt på moderkortet mellan 3.3V punkten på DMS3 diagramet å det stora chippet i mitten, men det fungerar ju utan tvekan på DMS3 positionen åxå å lägger man chippet där kan man göra snygga kabelmattor ^^

Liknande diskussioner

  1. Priset för DMS3 chip + Installation
    By jenlid in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 12:36
  2. Hur mkt tar Psxcare.com för en installation av multix på playstation?
    By Sushiiiiiii in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 00:41
  3. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •