Köp 4m/Installation!!!
Jag köpte 6m elektronikkabel här för att göra 2st installationer. En installation för v9 och en för v5. Det pratas om att 3m räcker för varje installation men det kan jag intyga att det icke gör. När jag var klar med den en ena installationen hade jag bara ca 2,5m kvar för installation två. Då hade jag ändå 6,6m från början. Jag använde de åtta punkterna bak för DVD-kontrollern. Det hade ju gått åt mindre kabel om jag lödat dessa på direkt på processorn men det ville jag inte riskera.
Jag har skalat perfekt hela tiden utan kabelspill. Jag satte chippet där man skall dvs vid CAUTION-texten på moderkortet. Jag drog kablarna den genaste vägen utan att dra runt chippet mm för att spara längd. Drog många kablar direkt över DMS3-chippet. Till installation 2 var jag tvungen att använda mig av minst 1m av en annan lite grövre kabel.
Så min REKOMMENDATION är att köpa 4m kabel/installation i stället för 3. Det räcker!!!
Man kan sätta chippet i mitten av moderkortet har jag sett för mindre kabelåtgång men det är ju inte standard på något sätt. Då sätts ju även chippet ovanpå komponenter mm.
För övrigt vill jag säga att er kabel här på PSXcare var väldigt bra och bägge installationerna fungerar perfekt.
/Arguman
Bookmarks