Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Alladin advance problem HJÄÄÄLP

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    40
    Respekt
    21

    Alladin advance problem HJÄÄÄLP

    Hejsan jag skulle löda in ett alladin advance chip,,, har lödit 6-7 st boxar innan utan ngra problem alls. Men nu när jag köpte mig en igår så vill det faan inte funka till mig själv(typiskt).Jag testade att kolla alla lödningar, testade även alternativet med D0 på baksidan av moderkortet . när chippet satt utan D0 så startar den som orginal men med D0 så blinkar lampan röd gul stänger av sig mm .
    efter mkt arbete och felsökning beslutade jag mig för att ta bort chippet men fortfarande blinkar skiten (alltså utan chippet i ??) Vad fasen kjan det vara för fel nu då? de konstiga är att den funkar som orginal med chippet i utan D0 men utan chippet så funkar den som om jag hadde lödit in d0 med chippet hhmmm MYSKO . Jag känner mig helt förtvivlad nu kan ngn hjälpa mig.
    Jag har kollat så jag har jord från lpc bus pin 2 och det har jag så version 1.4 måste jag ha. kan ngn detta ?? tacksam för svar?hhmmm kan orginal bioset krashat när jag startade upp med alladin chippet???

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    40
    Respekt
    21

    lnepigt

    Citat Original inlägg av Hampa
    Hejsan jag skulle löda in ett alladin advance chip,,, har lödit 6-7 st boxar innan utan ngra problem alls. Men nu när jag köpte mig en igår så vill det faan inte funka till mig själv(typiskt).Jag testade att kolla alla lödningar, testade även alternativet med D0 på baksidan av moderkortet . när chippet satt utan D0 så startar den som orginal men med D0 så blinkar lampan röd gul stänger av sig mm .
    efter mkt arbete och felsökning beslutade jag mig för att ta bort chippet men fortfarande blinkar skiten (alltså utan chippet i ??) Vad fasen kjan det vara för fel nu då? de konstiga är att den funkar som orginal med chippet i utan D0 men utan chippet så funkar den som om jag hadde lödit in d0 med chippet hhmmm MYSKO . Jag känner mig helt förtvivlad nu kan ngn hjälpa mig.
    Jag har kollat så jag har jord från lpc bus pin 2 och det har jag så version 1.4 måste jag ha. kan ngn detta ?? tacksam för svar?hhmmm kan orginal bioset krashat när jag startade upp med alladin chippet???




    Det knepiga är att när jag löder tillbaka chippet så startar orginalet upp utan D0.!!! vafasen kan detta vara ?? plzz hjälp mig ngn.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    40
    Respekt
    21

    Hittade felet,,,

    Felet var som jag anade. var tvungen att bygla så här :
    http://www.xbox-scene.com/articles/red-orange.php

    Konsiga är att de 2st alladin chippen jag köpte av ********* inte ville starta suck de måste väll ersätta dem ?? eller vad tror ni.
    Det är så att jag har mätt mig till att jag har en xbox version 1.4 .

    Hoppas ********* (pucko!)är seriösa och ger mig tillbaka pengar.


    --- Kringgå *-filtret = 3 dagars ban ---

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 09:23
  2. Orginal Tsop Problem!!!!! HjÄÄÄlp
    By giizz in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 11:07
  3. FTP - BOX-PC -Hjääälp
    By sam in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 13:39
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •