Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Underliga problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Question Underliga problem

    Lite osäker på vilket forum den här frågan passar bäst i. Men den här kategorin verkar matcha på flest saker ;>

    har kommit i kontakt med en xbox som beter sig väldigt underligt.
    Det är en 1.1 (om jag läst av serienumret rätt), modifierad genom att man har satt in ett chip (vet inte vilket), flashat bios och sen tagit ur chipet igen (vet ej vad metoden kallas). Den har även utrustats med en 160GB disk. BIOS versionen är 4981.

    Problemet som har uppstått är att vissa spel låser sig. Låsningarna sker vid olika tillfällen och utan någon gemensam nämnare. Har testat att bränna ut spelen på skiva men samma resultat där. Har även provat att flytta hårddisken till en annan box (äldre version), och där fungerar allt finfint.

    Snälla, behöver förslag på vad som kan orsaka detta och hur man kan lösa det. Problemet är väldigt frustrerande.

    Tack på förhand...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kolla så du har samma inställningar som på det andra xboxen då.
    samma bios, evoxdash version, inställningar, osv, osv kör uteslutningsmetoden

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    redan gjort. Har testat att starta både från evo-x samt avalaunch. exakt samma inställningar på båda boxarna, exakt samma bios. det är det som gör mig så konfunderad. allt verkar stämma.

    kan det bero på hårdvaruproblem? har flyttat hårddisken till en annan maskin (med samma typ av mod) och där fungerar allt fint.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    har du 4981.06 bios & ingen G: part så kolla ditt bios, fanns ett bios med inställningen 06 men kollar man upp det i xboxtools så såg man att det var ett 4981.67 (partion 6 takes up to 137GB/partion 7 takes rest).
    Först när jag provade det så hängde sig ett spel iaf med det, sen hittade jag det rätta 4981.06 (partion 6 takes the rest of the drive) efter en omflashning så hänger sig inte det spelet sig längre. Så jag utgick från att det var det som var det problemet

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    oxå verifierat ;>

    jag har själv modifierat bioset lite i xbtool och allt stämmer bra.

    om det vore ett biosproblem borde man ju få samma problem när man flyttar hårddisken till en annan box med samma bios, eller?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    sa inte att det var det, utan man får får ta ett steg i taget kolla prorammen på resp xbox osv, osv

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    förstår det....

    men det jobbiga är att jag börjar få slut på alternativ att testa. och just det faktum att allt fungerar bra om jag flyttar hårddisken till en annan xbox gör mig mer inställd på ett hårdvaruproblem, dock kan jag inte förstå vad som kan strula...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Angry Uppdatering 041114

    Tänkte ta upp denna tråd igen och försöka få någon klarhet i varför det inte fungerar som jag vill...

    Har nu testat att helt radera hårddisken och gjort en clean-install mha superdic.

    Allting ser jättebra ut tills att jag försöker starta spel som kommer ifrån EA-games (fifa, nhl etc). Det spelar ingen roll om jag kör ifrån orginalskivan eller den backup som är inlagd på hårddisken via DVD2XBOX. När man kör igång spelet så fungerar det bra ett tag, sen tokfryser xboxen (ljudet hakar upp sig och man får stänga av den med powerknappen). Ibland kan man spela 5 minuter, ibland 10sekunder.

    Andra spel fungerar finfint men EA-games verkar ha något emot den här Xboxen.

    Skulle ett hårdvaruproblem av något slag kunna orsaka detta? Snälla hjälp mig, känns ganska värdelöst att ha en moddad xbox som inte går att använda.

    Återigen, alla förslag är uppskattade!!!

    Tack på förhand

  9. #9
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    har du kollat klockan?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    mmm... ja.

    Sen kör jag med ett bios som går förbi klockproblematiken.

Liknande diskussioner

  1. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 14:04
  2. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 16:45
  3. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •