Undrar om det finns några alternativa lödpunkter på baksidan moderkortet.
för L1,BT.DO
Undrar om det finns några alternativa lödpunkter på baksidan moderkortet.
för L1,BT.DO
kp
Ja det finns alternativa punkter för dessa, har dok inte hittat bilder på alternativa L1 & BT på nätet så jag fick mäta mig framm, ang Do så finns bilder här på forumet om jag inte minns fel, prova sök runt lite på forumet
Jag har V1.4 har hittat alt D0 till V1.5 och V 1.1-V1.3 och de verkar lika får väll anta och mäta mig fram till om det är samma
kp
Alt D0 på undersidan är samma på alla xbox.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har nu mätt mig fram till alternativa Lödpunkter bifogar en bild på mitt resultat
Vore bra om någon annan kunde bekräfta,dessa punkter är mycket enklare att ansluta.Ingen risk att bränna sönder något .
OK vet ej hur man bifogar bilder men BT har jag mätt fram till J2G2 kontakten Stift 2
och BT en ensam lödpunkt strax ovanför,dit ett litet vitt streck leder.Stora och bra punkter.
Obs vill helst ha detta verifierat innan någon pajjar sin BOX
kp
Du kan ju kolla min tutorial i denna tråden :
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12387
och sedan tala om om du hade rätt eller inte.
BT-Verkar vara rätt,en stor fin lödpunkt på stift 2
L1 -Hittade jag inte i din länk men den var med på bilden där B2 var inlödd
Följer man kabeln passerar man hålet dit en vit streck pekar-L1
kp
B2, du menar väl BT?Original inlägg av kpeson
L1 finns med i följande beskrivning:
"Övriga bilder hittar du på http://www.aladdin*********"
Min kommentar ang L1 var:
"För L2 verkar det ju simpelt, men för L1 har jag inga tips, men mät lite innan du löder för att se om du hittar en lättare lödpunkt."
Naturligtvis menade jag BT(i bland är man slarvig).
L1 finns med på din länk (aladdinchip) men inte någon alternativ punkt, vad jag kan se
Men jag följde ditt råd och mätte fram L1 till den punkten dit en vit streck leder,strax ovanför BT(baksidan Moderkortet).
kp
Maila bilderna till psxcare@netcare.se så attachar jag dom här.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Kanon bra jag skickade bilden direkt
kp
Det är dom punkterna jag har använt mig av, dessutom rekomenderar jag att man socklar Alldin chippet, underlättar vid eventuell felsökning.Original inlägg av kpeson
Droopy: Körde du även med alternativa L1 på den punkten som beskrivs?
// MVH sajbermaku
Bookmarks