Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Köra brända spel på skivor.

  1. #1

    Köra brända spel på skivor.

    Har nu chippat mitt Xbox med ett XBit. Fungerar hur bra som helst.. om jag kör spel genom Hårddisken. har ett par frågor bara.

    1, För att köra med brända DVD skivor, hur bär jag mig åt då? Om jag försöker starta genom Dashboard står det att jag har fel skiva i eller att det är fel filformat. Jag har testat ett antal olika dvd skivor. Är det något man måste ändra på chippet eller så?

    2, Om jag nu inte får igång att jag kan köra med skivor så vill jag ju garanterat byta ut originalhårddisken till en lite större. För att göra detta - Behöver jag då Flasha om allt ?
    Har hört något om att det skall gå att ta allt från den HDDn som sitter i och föra över till datorn - sedan föra över allt detta på rätta ställen på den nya Hårddisken. Någon som testat detta?

    Vore skönt att slippa skicka över ett spel i taget. Kan inte ha så många spel på 5gb

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av zargo
    Har nu chippat mitt Xbox med ett XBit. Fungerar hur bra som helst.. om jag kör spel genom Hårddisken. har ett par frågor bara.

    1, För att köra med brända DVD skivor, hur bär jag mig åt då? Om jag försöker starta genom Dashboard står det att jag har fel skiva i eller att det är fel filformat. Jag har testat ett antal olika dvd skivor. Är det något man måste ändra på chippet eller så?

    2, Om jag nu inte får igång att jag kan köra med skivor så vill jag ju garanterat byta ut originalhårddisken till en lite större. För att göra detta - Behöver jag då Flasha om allt ?
    Har hört något om att det skall gå att ta allt från den HDDn som sitter i och föra över till datorn - sedan föra över allt detta på rätta ställen på den nya Hårddisken. Någon som testat detta?

    Vore skönt att slippa skicka över ett spel i taget. Kan inte ha så många spel på 5gb
    1. Är modchip på när du försöker? Är skivan bränd ifrån en Xbox ISO image? Vanlig ISO funkar inte på Xboxen. Kanske du bör prova något annat märke på media? Kan du få den till att boota från en CD-RW? Bränn tex ut Superdisken, eller Slayers på en CD-RW och försök boota. Ha dock tålamod, ibland måste man boota om ända upp till 10ggr om man tex har en gammal thomson.

    2. Rekommenderar att du har ett BIOS med endast F-partition (dvs ej G), tex 4981.06. BIOS måste dock stödja F-partition, samt helst diskar större än 137GB (om du nu vill stoppa i en sådan), vilket alla nyare BIOS gör.
    C-partitionen, samt TDATA och UDATA från D är vad du behöver göra backup på. TDATA och UDATA innehåller dina savegames. Deta är ett väl beprövad backup-restore metod vid det här laget.

    Du kan ju också formattera F-disken på den disk du har idag för att få 2GB extra (om du har en 10GB i Xboxen, vilket de flesta har). Slayer kan göra detta utan att formattera de andra partitionerna.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    -

    Så det går att bränna XBOX spel? Killen som arbetade på PSXCare idag sa att det inte gick :P.

    Anyway, hur gör man en XBOX-ISO då? Speciellt program?

    Och vad ska man använda om man vill rippa från en skiva och sedan kopiera den för att sedan kunna köra den ¨på XBOXen?

Liknande diskussioner

  1. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  2. vill kunna köra divx filmer och spel på cd-r skivor.....
    By Da[N]y in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 13:34
  3. Typ av Skivor ?
    By vip3rz in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-02, 07:41
  4. Brända spel och regionsfri dvd
    By zeffa85 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-03-20, 10:14
  5. Kan man köra brända psx/ps2 spel utan multi-x
    By PS2 ägare in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-11, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •