Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilken av alla flash kits är bäst?

Registrerade
    May 2002
    Från
    Karlstad
    Respekt
    0

Vilken av alla flash kits är bäst?

Hej!
    Jag tänker köpa mig en gba sp efter att det kommer ut/finns helt otroliga spel =)
    Jag tänkte också införskaffa mig ett flash kit.
    Nu är det ju så att det finns ett 10-tal och alla sidor på nätet säger olika saker om alla produkter.
    Så nu tänkte jag kolla med er som har det vilken ni har och om den är bra!
    Ni får gärna skriva varför den är bra =)
    Dom jag har ögonen på för tillfället är EZF Advance, FZII & XG-Flash.
    Vet ni något om dom får ni gärna skriva det också!

Tack på förhand!

//Kim
    ^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag vill också veta, säg vilken som är bäst så tar jag in den i sortimentet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Jag kör med EZ flash II, och det funkar kanon. Vissa spel går inte att överföra till HD av nån orsak (super mario advance 4) Men annars rockar det! Lätt som en plätt att överföra både ROM och save fram o tillbax mellan dator & GBA. Man kan alltså behålla sparningar fastän man tömmer kortet. Drar väldigt lite batteri också, marginellt mer än ett orginalkort. Bra också med en riktig flashbrännare (usb) så man slipper krångla med specialkablar som ska kopplas in i GBA:n. Ja just ja, den har realtidsklocka också. Nu kom det här svaret lite sent, hoppas det är till nån hjälp ändå.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag har ett sånt där flashkort... Som heter EZ-Flash. Visserligen finns en bättre verision men tycker den är bra Den nyare verisionen heter EZ-Flash II Powerstar eller nåt sånt, det som är bättre med den är att den drar ca 40 % mindre ström och har en inbyggd klocka (Vilket som är bra om man ska köra t.ex: Pokemon Ruby/Sapphire)

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

ta hem en

snälla hansi ta hem en vilken som hällst dom dära ez lr vad do heter värkar bra. åker utomlands om 3 veckor och jag gillar inte solen nää skoja men det är bussen jag inte gillar.. aja haré!!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    EZ-flash II Powerstar korten är bra, strömsnåla och "rätt storlek", dvs om du någongång köper ett DS fungerar det utan några problem. Flash2Advance korten t.ex är också bra, MEN är för stora för ett DS (fungerar om du filar till dem lite) och saknar inbyggd klocka som behövs på vissa spel (pokémon). Kort som saknar klocka brukar heller inte stödja alla sparformat som spel kräver och du kan därmed behöva patcha spelen för att de skall fungera. En annan "viktig" observation är att om du skulle råka ha flera olika modeller från olika tillverkare så verkar drivrutinerna krocka, mao vill du ha flera kassetter bör du hålla dig till samma märke förutsatt att du är nöjd

I stort sett är vad du skall kolla efter, ett kort som har inbyggd klocka OCH har en separat "docka" som du sätter in kassetten i. Dockan är endast viktig om du planerar använda kortet i en DS då kassetter du direkt kopplar till datorn kräver en GBA för att få ström (fungerar dock att tanka över på ett GBA och sedan använda i DS:n).

Jag rekommenderar EZ-flash II Powerstar, säkert 50% strömsnålare än många andra kassetter och tom strömsnålare än orginalkassetter. Programvaran som medföljer är också väldigt bra, och allt känns som kvalité. En viktig sak att notera dock är att äldre versioner kräver att du använder kassetten/sätter i den i usb-docken minst en gång var tredje vecka för att dina sparfiler inte skall försvinna. Ett rätt litet problem då programmet automatiskt tar backup på sparfilerna när du kör igång det, samt att det skall vara fixat nu. Men det finns väll alltid en risk att du får tag på en äldre modell så nu vet du. En annan rätt rolig sak är att emulatorn VBA kan använda dina sparfiler så du kan fortsätta att spela på datorn när du är hemma och tanka upp sparfilerna och köra på GBA:n när du reser

Liknande diskussioner

1. Vilken DVD Spelar i vilken version
    By KikkomaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 10:51
  2. Vilken Dvd-brännare är bäst?
    By herrfreebie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-07-23, 23:22
  3. Vilken DVD är bäst?
    By dolmen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 12:45
  4. Vilken chip ska jag ta till min Ps?
    By Mortlev in forum Playstation produktsupport - Multi-X