Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Spel som funkar "lite grann". HJÄLP!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2001
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Spel som funkar "lite grann". HJÄLP!

    När jag ska köra backuper så funkar spelet att starta och till och med att spela lite, men efter ett tag - typ i vissa särskilda sekvenser på samma ställe - så hänger sig spelet och man måste reboota. Riktigt irriterande. Ett exempel är Virtua Tennis 2 när jag vunnit en boll så händer ingenting. Man hör applåder (vilket iofs är trevligt som bara fortsätter. Jag kan springa runt på banan men kommer aldrig till nästa boll, och måste därför starta om.

    Har Messiah, det är alltid samma spel som strular.

    Vad kan detta bero på? Jag har provat olika cd-fabrikat utan resultat, bränner oftast i 4x och jag använder Nero.

    Tacksam för alla svar!
    Last edited by fralle; 2004-02-11 at 22:18.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av fralle
    När jag ska köra backuper så funkar spelet att starta och till och med att spela lite, men efter ett tag - typ i vissa särskilda sekvenser på samma ställe - så hänger sig spelet och man måste reboota. Riktigt irriterande. Ett exempel är Virtua Tennis 2 när jag vunnit en boll så händer ingenting. Man hör applåder (vilket iofs är trevligt som bara fortsätter. Jag kan springa runt på banan men kommer aldrig till nästa boll, och måste därför starta om.

    Har Messiah, det är alltid samma spel som strular.

    Vad kan detta bero på? Jag har provat olika cd-fabrikat utan resultat, bränner oftast i 4x och jag använder Nero.

    Tacksam för alla svar!

    Mina funkar också "lite grann" vilket jag tycker är märkligt.
    Jag har också ett litet problem med mina backuper visserligen har jag DMS3.
    Kopierar med Roxio EasyCD Creator, Nero eller CloneCD på lägsta möjliga hastighet. Ingen skillnad vilket jag än väljer.


    Jag har alla original och de funkar naturligtvis bra.
    Det måste funka enkelt annars får barnen inte igång det själva.

    Några funkar utan problem medans andra inte fungerar lika bra.

    Exempel på kopior som fungerar felfritt.
    PSX: Disney/Pixar Monsters Inc. Scare Island.
    PS2: Stål-Kalle Platyrhynchos Kineticus

    Denna tar lång tid på sig innan den startat och sedan funkar det.
    PSX: Peter Pan - Äventyr i landet ingenstans

    Denna går inte att ladda sparade spel/spara spel eller köra de riktiga banorna utan endast ett "snabbspel"
    PSX: ThemePark World Classic

    Jag tycker att det är chipet DMS3 v2.0 i min V.7 PS2 som inte håller vad det lovar....?

    Nu har jag provat med fler PS1 spel och det är många som inte går att köra kopian. Ex. Disnenys "Donand Duck - Quack Attack",
    Rally Masters m.fl andra tar hemskt lång tid efter PS loggan tills spelet startar ???
    /HeRmAN

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har samma problem. Det är en hel flock Ps2-dvd spel som fungerar in tills vissa laddnings-sekvenser i spelen. T.ex - Colin McRae 4, 8 banan, FFX-2 efter första filmsekvesen, med flera.
    Från början trode jag att det var mitt ps2 som det var krångel med, då hade jag en V4 med messiah, så jag bytte bort det mot en orginal V7 som jag sände till PSXcare för att installera DMS3 i.

    Men från början trode jag att min gamla maskin var tillbaka, allt var som vanligt. Så jag testade flertalet olika skivformat och brännprogram men spelhelveterna låste sig på samma ställe som vanligt.

    Någon som har ett förslag till vad jag ska göra?
    Alla måste dö, så varför inte idag?

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    hmm låter som dålig image/skiva från orginalet 0_o tror det har varit en repa i orginal cdn ... annars låter det som fel på brännar progen ... jag har antalet spel (mer än 3xx [tolka som ni vill]) så att säja och alla funkar perfect förutom ett och det e helt borta jag "lånade det från min skola" över en helg och lämna tillbaka det .. cd skivan till spelet var HELT sönder repad och spelet funkade dom första 5 banorna sedan stanna det bara och man kunde röra sig m.m

    kan också vara för nytt spel? kanske? så att chippet inte pallar men det skulle jag inte tro ... men det kan ju vara det

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av w_lund
    hmm låter som dålig image/skiva från orginalet 0_o tror det har varit en repa i orginal cdn ... annars låter det som fel på brännar progen ... jag har antalet spel (mer än 3xx [tolka som ni vill]) så att säja och alla funkar perfect förutom ett och det e helt borta jag "lånade det från min skola" över en helg och lämna tillbaka det .. cd skivan till spelet var HELT sönder repad och spelet funkade dom första 5 banorna sedan stanna det bara och man kunde röra sig m.m

    kan också vara för nytt spel? kanske? så att chippet inte pallar men det skulle jag inte tro ... men det kan ju vara det
    Dålig image är det inte i mitt fall, knappt spelade skivor och helt repfria.
    Brända på olika fakrikat av CD-R

    Jag tror helt enkelt att spelen upptäcker chippet, hur förklarar du annars detta?
    "Denna går inte att ladda sparade spel/spara spel eller köra de riktiga banorna utan endast ett "snabbspel"
    PSX: ThemePark World Classic"

    Om det låser sig så kan jag förstå att man misstänker felaktiga/ ej identiska kopior.
    /HeRmAN

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    ThemePark World <-- finns med på svartlistade spel som inte går att bränna utan patch. fixa patch för att få det att funka riktigt

Liknande diskussioner

  1. xboxen va på nyårs party nu funkar inte spel
    By jungleba in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 23:54
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. psx spel som funkar på ps2.
    By dialOgue in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-08, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •