Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: NEO2 + DVD-Backuper

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

NEO2 + DVD-Backuper

Hejsan alla!
    Roligt att se att det fortfarande finns lite aktivitet kring PS2 chip.

Har under många år undrat om jag kan använda mitt NEO2 chip för att boota NTSC DVD Backuper? Har AR ( 2 ? ) med 2 skrivor.

Fick instruktioner för många år sedan när jag köpte chippet men tror jag gav upp ganska fort. Men nu skulle jag vilja ge mig in i detta igen!

Är det någon här som har erfarenhet av NEO2 chippet och DVD-r kopior?

Skulle det gå att byta chip? Är en av de första PS2 modellerna, SCPH-3004 i så fall, vad kostar det?

Tack på förhand!

MVH,
    Filip

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag kommer inte ihåg hur man gör, men läs forumets gamla faq avdelning m.m. så står det säkert nånstans.

Nytt chipp kostar 995:- inkl montering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Kan ni ta bort mitt gammla chip med då?
    Vore super!

MVH,
    Filip Ekberg

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja det är det minsta problemet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Haha okej, låter bra. Ska nog ta och beställa det då..
    Får lite pengar snart hoppas jag! *Fattig student*.

Förresten, är det svårt att sätta in ett chip själv? Man måste kanske vara väldigt säker på handen eller räcker det med vanliga lödar-kunskaper?

Testade boota med neo 2.2 nyss, väldigt omständigt och fick de inte att fungera. Kändes mest som att enheten skulle gå sönder, hehe. Kan man boota direkt med de chipen som finns idag?

Lämnar ni någon sortst garanti på om enheten går sönder? Typ om ni tappar en lödkolv eller lite cola i min ps2a?

Roligt att ni fortfarande finns kvar, tror de var er jag beställde mitt första mulit-x chip från till PS1

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man skall ha BRA lödvana och BRA lödutrustning för att lyckas med PS2.
    Lämnar du in en fungerande ps2 så får du ut en fungerande ps2 - med vissa undantag, har du en scph-70004 tar vi INTE ansvaret för trasiga dvdläsare eftersom tidiga ps two "slim" har lite barnsjukdomar som gör att dom lätt steker sina dvdläsare. SCPH-75004 har inte det problemet.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    hehe okej, jag är inte så superduktig på att löda och min lödstation är från biltema..
    Tror jag överlåter detta till er! hehe

Jag har en SCPH-3004 som jag nämnde innan, blir de problem för er?

Har hört att de är över 40 lödningspunkter som är extremt små och direkt på något viktigt chip.

Det är ju en av de första PS2 modellerna..

Förresten, hur skickar man till er? Vad kostar det?

Ha de gött!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

Chippningen kostar 995:- inkl frakt.

Det är INTE 40 lödpunkter som tur är :-)

Liknande diskussioner

1. Byta dvd i 360
    By flygarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 21:23
  2. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  3. Problem med DVD backuper!
    By Zhark in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 19:03
  4. Problem att spela upp dvd backuper
    By samplehead in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 14:27
  5. Dvd backuper
    By Rytter in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-08-08, 21:32

Bookmarks