Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: För gammalt Ps2??

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

För gammalt Ps2??

Tjena, lämnade in mitt PS2 för chipning idag och fick svaret att den var för gammal?! Lasret skulle tydligen inte palla eftersom versionen var för gammal, så det är inget fel med lasret..... Jag tvivlar högst på detta att versionen e gammal..... försöker de blåsa mig på pengar lr är det sant?

Tacksam för svar!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi avråder dagligen kunder från att chippa gamla PS2 (modellnummer scph-30004, speciellt dom med slät botten). Men vi vägrar bara chippa om den antingen är helt igenkorkad med damm (kolla luftintaget fram och fläkten bak) eller har uppenbara problem när vi försöker starta våra testskivor.

Du blir ju bara blåst om någon tar emot en utsliten PS2 och tar xxxx:- för att montera ett chip, som du sedan ändå inte kan använd för att den inte kan läsa brända skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi avråder dagligen kunder från att chippa gamla PS2 (modellnummer scph-30004, speciellt dom med slät botten). Men vi vägrar bara chippa om den antingen är helt igenkorkad med damm (kolla luftintaget fram och fläkten bak) eller har uppenbara problem när vi försöker starta våra testskivor.

Du blir ju bara blåst om någon tar emot en utsliten PS2 och tar xxxx:- för att montera ett chip, som du sedan ändå inte kan använd för att den inte kan läsa brända skivor.
    Jag ska åka in o hämta tillbaks idag, ska jag då kolla numret där bak som du nämnde? Är det bara SCHP-30004 som det inte funkar på?

Har tagit hand om den, den är inte dammig lr skadad på något sätt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, kolla modellnumret, och be dom motivera varför din PS2 inte borde chippas. Kommer du till mig så kan du be oss testa med en film på dvd-r media för att kolla om lasern kan läsa sådana media före chippning.

Det kan ju vara så att dom tycker PS2 modell v3 eller v4 är för svåra att montera chipp i helt enkelt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja, kolla modellnumret, och be dom motivera varför din PS2 inte borde chippas. Kommer du till mig så kan du be oss testa med en film på dvd-r media för att kolla om lasern kan läsa sådana media före chippning.

Det kan ju vara så att dom tycker PS2 modell v3 eller v4 är för svåra att montera chipp i helt enkelt.
    Ok, perfekt... tack för hjälpen..
    Dvd-R skivor, det är brända Dvd filmer lr?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, ps2:an kan ju spela upp film på dvd-r utan att man chippar den, så det är ett bra sätt att testa hur den läser olika media innan man bestämmer sig för att chippa.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Sitter i precis samma båt som dig, jag ska köpa en ny eller beg ps2a och sedan sälja den gammla. räknar med en mellan skillnad på nåra hundra.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Ok, har nu snackat med de och det var min laser som inte pallade.... Nu undrar jag så här... Är det så att en V3 laser inte alls pallar även om den är HELT ny? För att jag kommer beställa en helt ny V3 laser men jag måste va säker på att det kommer funka då??

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av gangzta
    Ok, har nu snackat med de och det var min laser som inte pallade.... Nu undrar jag så här... Är det så att en V3 laser inte alls pallar även om den är HELT ny? För att jag kommer beställa en helt ny V3 laser men jag måste va säker på att det kommer funka då??
    du får ju en helt ny ps2a för nån hundring mer ju. låter som en mycket dålig affär.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lynx
    du får ju en helt ny ps2a för nån hundring mer ju. låter som en mycket dålig affär.
    Hehe, har bestämt mig... jag ska sälja den med 5 spel och sedan köpa en ny... Låter mycket bättre.

Liknande diskussioner

1. DVD+r/rw compabilitet
    By crimson in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2004-02-08, 17:30
  2. Tips på DVD-brännare för PS2 backup ??
    By Wolliman in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:10
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  4. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 00:31
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner