Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: spelen startar inte

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    In sweden
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    spelen startar inte

    Hej!

    Kan nån hjälpa mig? När jag skall bränna x-box spel på DVD-r provat många olika märken. Jag för över spelen från x-boxen till datorn med fash fxp. Har märkt att han hoppar över en del filer ibland från spel så man får transferera dem igen. Då säger han om jag vill skriva över filen igen? Jag lägger in dem igen så jag är säker på att alla filer är med. Detta händer ofta vad kan detta vara för fel? Är det någon annan som har dessa problem. Sedan tar jag xiso och gör en iso-fil. Bränner sedan denna fil i nero och väljer burn image lägsta fart DVD-rom. Bränningen utförs utan anmärkning, men sedan när jag skall starta spelet. Visar han i rutan att det är ett spel i. Klickar sedan DVD Launcher, men det blir bara en svart TV ruta? Det konstiga är att utav 10 förskök har 2 st spel fungerat? Vad kan detta vara för fel? Hjälp mig fort blir dyrta att förstöra så många DVD skivor.

    Hälsningar
    Pink Power

  2. #2
    Hej börja med att uppgradera ditt bios. Det står inte om vilken dvdbrännare du har men en vild gissning är nec1300A och att ditt pc os är xp samt brännarprogramet är nero. Hade och har av och till samma problem vilket antagligen beror på virus installera om os nero flash mm. Jag får till det när jag lägger/rippar spelen till F/ games med dvd2xbox 5.3 gör en image med zxboxtools 1.blabla bränner i nero 6.blabla med 2X samt låter skivan svalna dvs låt den ligga i rumstemp 4-5 min innan du lägger in den i xboxen hoppas du det här hjälpte till ps visa dvd-r dvd-rw strular så prova med dvd-rw av olika märken då bör dvd-r av samma märke funka då det är så olika från box till box vad som går och inte lycka till

Liknande diskussioner

  1. Spelen startar inte längre
    By HiGreen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 16:54
  2. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 13:09
  3. spelen startar inte :|
    By padde in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-04, 09:11
  4. Spelen startar inte !!!???
    By KB in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 12:17
  5. varför startar inte spelen?
    By bertil in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-05-07, 22:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •